اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

چه زمانی بیتکوین به رکورد قیمت خود می‌رسد؟

پیش‌بینی قیمت بیتکوین سه هفته پیش از هاوینگ چهارم بیت کوین

 

بنجامین کوئن، مدیرعامل و تحلیلگر پلتفرم ارزهای دیجیتال Into The Cryptoverse، با تحلیل اخیر خود که آیا بیتکوین (BTC) در مسیر چرخه بازار تاریخی خود حرکت می‌کند یا زودتر از معمول به اوج خود خواهد رسید، بحث‌هایی را در دنیای ارزهای دیجیتال به راه انداخته است. با اینکه بیتکوین به تازگی به بالاترین رکورد قیمت خود (ATH) رسیده و تنها سه هفته تا هاوینگ و نصف شدن پاداش بلوک‌ها باقی مانده است، کوئن بر این احتمال تأکید کرد که اوج چرخه بیت کوین می‌تواند بسیار زودتر از چرخه‌های قبلی که معمولاً در سال بعد از هاوینگ به اوج خود می‌رسد، دست یابد.

چه زمانی بیتکوین به رکورد قیمت خود می‌رسد؟

در تحلیل بیت‌کوین خود، کوئن به تأثیر بالقوه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Fed) بر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیتکوین اشاره کرد. این تحلیلگر نشان داد که کاهش قیمت بیتکوین به دنبال هر گونه کاهش نرخ فدرال رزرو، سیگنالی منطبق با چرخه‌های قبلی خواهد بود و می‌تواند نشان دهد که ممکن است این ارز دیجیتال به طور بالقوه در سال ۲۰۲۵ به رکورد قیمتی خود برسد.

چه زمانی بیتکوین به رکورد قیمت اولیه خود می‌رسد
چه زمانی بیتکوین به رکورد قیمت اولیه خود می‌رسد – منبع: TradingView

این تحلیلگر اشاره کرد که اگر پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دوره اصلاح یا تثبیت قابل توجهی را نبینیم، می‌تواند نشانه رسیدن به رکورد قیمتی بیتکوین زودتر از حد انتظار باشد. کوئن چرخه‌های سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۱ را با هم مقایسه کرد و اشاره کرد که در این سال‌ها پس از نصف شدن پاداش ماینرها، قیمت در ماه آوریل به اوج اولیه خود رسید و سپس در ماه نوامبر شاهد انفجار قیمت بیت کوین بودیم.

در این میان در مورد نتایج بالقوه برای تحلیل‌های خود، کوئن پیش‌بینی می‌کند که بیتکوین در آوریل ۲۰۲۵ به اوج خود برسد و به دنبال آن تثبیت و کاهش یابد. با این حال، اگر بیتکوین در اواخر سال نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان ندهد، افزایش قیمت می‌تواند بسیار زودتر از حد انتظار فرا برسد.

انتظار می‌رود نرخ بهره در ماه می ثابت بماند

فدرال رزرو در آخرین جلسه خود در تاریخ ۲۰ مارس تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر در ۵/۵٪ حفظ کند و اعلام کرد که سه مرتبه کاهش نرخ بهره برای امسال در دستور کار است. این اعلامیه باعث نوسان ناگهانی در بازارها شد و منجر به حرکت صعودی در بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال شد.

اکنون، فعالان در بازار رمزارزها، همراه با بازارهای سنتی، منتظر تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند. جلسه بعدی تصمیم‌گیری نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می برنامه‌ریزی شده است و بر اساس ابزار CME FedWatch، اکثریت ناظران، تقریباً ۹۵/۸٪، انتظار هیچ تغییری را در نرخ بهره ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا