اخبار استخراجاخبار بیت کوین

آیا ماینرهای بیتکوین بعد از هاوینگ سود می‌کنند؟

نقش استراتژی‌های پوشش ریسک برای ماینرهای بیتکوین

 

بر اساس گزارشی از Cantor Fitzgerald، یک شرکت خدمات مالی، ماینرهای بیتکوین احتمالا پس از رویداد هاوینگ آینده با چالش‌های سودآوری قابل توجهی مواجه می‌شوند. این شرکت، مطالعه‌ای روی ۱۱ شرکت بزرگ استخراج‌کننده بیتکوین از جمله Riot Platforms و Core Scientific انجام داده است و احتمال می‌دهد بعد از رویداد هاوینگ ماینرها با چالش‌های بزرگی روبرو شوند. 

رویداد هاوینگ بیتکوین هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و پاداش ماینرها هر بار کمتر می‌شود. این رویداد هاوینگ و کاهش عرضه به عنوان یک سیگنال صعودی برای روند بلندمدت قیمت بیت کوین عمل می‌کند اما چالش‌های هزینه سختی برای ماینرهای بیتکوین به همراه دارد. 

در این میان، شرکت Argo Blockchain، ماینر مستقر در بریتانیا و Hut 8 Mining در ایالت فلوریدا آسیب پذیرترین شرکت‌ها در برابر چالش‌های سودآوری با قیمت فعلی بیت کوین هستند. در مقابل، شرکت Bitdeer در سنگاپور و شرکت ماینینگ آمریکایی CleanSpark به احتمال زیاد روند سودآوری خود را حفظ کنند. البته حفظ روند سودآوری برای این شرکت‌ها با فرض میانگین قیمت بیت کوین ۴۰ هزار دلار و عدم تغییر قابل توجه در نرخ هش شبکه اتفاق می‌افتد.

نقش استراتژی‌های پوشش ریسک برای ماینرهای بیتکوین

درآمد ماینرهای بیتکوین ارتباط تنگاتنگی با قیمت بیت کوین دارد و ماینرها اغلب از استراتژی‌های پوشش ریسک برای کاهش ضررهای احتمالی استفاده می‌کنند. این استراتژی ها شامل خرید محصولات مشتق بیت کوین مانند قراردادهای فیوچرز نرخ هش و گزینه‌های مربوط به بیت کوین است. 

البته علی رغم تمام این چالش‌ها، کارشناسان صنعت کریپتو و مفسران بازار همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوشبین هستند. آنها پیش بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین در ماه‌های بعد از هاوینگ افزایش قابل توجهی داشته باشد زیرا بخشی از عرضه بیتکوین کاهش پیدا کرده است و فشار صعودی روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا