اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

ارزش بازار توکن ORDI مخصوص اوردینال‌های بیتکوین از ۱ میلیارد دلار عبور کرد

رشد ۸۵۰ درصدی توکن ORDI


توکن ORDI، توکن مخصوص اوردینال‌های بیتکوین، پس از ۸۵۰ درصد افزایش ماهانه از ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری عبور کرد. پس از این رالی بزرگ، ORDI به اولین توکن BRC-20 تبدیل شد که ارزش بازار یک میلیارد دلاری را شکست.

توکن ORDI مبتنی بر اوردینالز بیتکوین به اولین توکن BRC-20 تبدیل شده است که پس از افزایش درصدی سه رقمی ماهانه و هفتگی، به ارزش بازار یک میلیارد دلاری رسید.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن ORDI در تاریخ ۵ دسامبر به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ۶۵ دلار رسید که از حدود ۶/۸۰ دلار در ۵ نوامبر بیش از ۸۵۰ درصد افزایش یافته است. توکن ORDI در هفت روز گذشته ۲۱۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ناگهانی قیمت ORDI باعث شد که این توکن به اولین توکن BRC-20 تبدیل شود که در ۵ دسامبر به ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری رسید. در زمان نگارش این خبر، ارزش آن ۱/۳ میلیارد دلار بود.

توکن ORDI اکنون از بالاترین میزان خود اندکی کاهش یافته است و زیر ۶۱ دلار معامله می‌شود، اما هنوز بیش از ۲۰۰۰ درصد افزایش نسبت به ۲/۸۶ دلار در تاریخ ۱۱ سپتامبر دارد.

چارت ۳۰ روزه توکن ORDI
چارت ۳۰ روزه توکن ORDI – منبع: Ciongecko

اوردینال‌‌های بیتکوین اولین بار در ماه ژانویه توسط کیسی رودارمور راه اندازی شدند. این پروتکل امکان درج محتوا بر روی بلاکچین بیت کوین، از جمله NFTها و توکن‌های کاملاً جدید با استفاده از استاندارد توکن BRC-20 را می‌دهد.

اوردینال‌های بیتکوین به سرعت در بین جامعه بلاکچین محبوبیت یافتند. پس از کاهش کوتاهی در فعالیت آنها در اکتبر، تصمیم بایننس برای فهرست کردن توکن ORDI در ۷ نوامبر شور و شوق جدیدی به بازار اوردینال‌ها وارد کرد.

بر اساس داده‌های Dune Analytics، بیش از ۴۸ میلیون دارایی Ordinals از زمان شروع پروتکل ثبت شده است و بیش از ۱۴۶/۹ میلیون دلار هزینه به شبکه بیتکوین پرداخت شده است.

فعالیت اوردینال‌های بیتکوین
فعالیت اوردینال‌های بیتکوین – منبع: Dune Analytics

در ۲۰ نوامبر، کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیتکوین به دلیل عجله برای ثبت اوردینالز از کارمزد اتریوم بالاتر رفت. علاوه بر این، در ۱۷ نوامبر، پروژه Taproot Wizards مبتنی بر Ordinals یک دوره اولیه سرمایه ۷/۵ میلیون دلاری را اعلام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا