اخبار NFTاخبار بلاک‌چیناخبار بیت کویناخبار بین الملل

مزایا و معایب اردینالز (Ordinals) از نظر مدیران اکوسیستم بیت کوین

میانگین اندازه بلاک از زمان فعالیت اردینالز بالاتر رفته است.

مدیران عامل اکوسیستم بیت کوین چه تصمیمی برای اردینالز (Ordinals) دارند و بازی کامپیوتری Doom چه ربطی به این مسئله دارد؟

پروژه اردینالز (Ordinals) آمده که ماندگار شود و برای همیشه داده‌ها را با بلاک چین بیت کوین ادغام کند، آن هم در قالب یک تصویر یا فایل jpeg. 

پروژه اردینالز (Ordinals) به موضوعی بحث‌برانگیز در میان برخی از اعضای بیت کوین و جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. البته برای سازندگان و مدیران عامل شرکت‌های متمرکز بر بیت کوین که در کنفرانس بیت کوین، تحت عنوان Advancing Bitcoin، در لندن حضور داشتند، این‌چنین نیست.

کوین تلگراف از چندین مدیرعامل و سازندگان و رهبران خواست تا در طول کنفرانس نظرات خود را در مورد پروژه اردینالز (Ordinals) ارائه دهند. عموم کسانی که در این باره اظهار نظر کردند، احساس با کنجکاوی یا بی‌تفاوتی در این باره صحبت کردند.

الکس لیشمن، مدیرعامل شرکت ریور (River)، به کوین تلگراف گفت که هنوز موضع مشخصی درمورد اردینالز (Ordinals) ندارد، اما اخیراً یک توکن Ordinals به او داده شده است.

به گفته الکس لیشمن، به طور کلی، ایده داشتن این توکن روی بلاک چین بیت کوین که Sats را ردیابی می‌کند، واقعاً جذاب است و پتانسیل بالایی دارد. لیشمن اخیراً تجربه بازی کامپیوتری قدیمی Doom را روی اردینالز داشته.

اریک سیریون، یکی از بنیانگذاران و مشاور فدی (Fedi)، و مسئول پروتکل منبع باز Fedimint به کوین تلگراف گفت که او نظر خاصی درباره اردینالز (Ordinals) ندارد.

«اساساً، ما نمی‌توانیم علیه اردینالز (Ordinals) باشیم و با آن بجنگیم، چرا که دلیلی برای این کار نداریم.»

سیریون اضافه کرد که او لزوماً طرفدار اردینالز نیست زیرا تصور می‌کند که ممکن است به ضرر بلاک چین بیت کوین عمل کند.

حجم بلاک چین بیت کوین از زمان فعالیت اردینالز بالاتر رفته و میانگین اندازه بلاک در این بلاک چین به بالاترین حد خود رسیده است؛ هرچند هزینه‌ها کم‌وبیش ثابت مانده است.

همانطور که می‌دانید، اندازه بلاک باعث ایجاد محدودیت در تعداد تراکنش‌هایی می‌شود که می‌توانند در هر بلاک تایید شوند. از این رو بالارفتن حجم بلاک چین منجر به افزایش زمان استخراج می‌شود.

میانگین اندازه بلاک از زمان فعالیت اردینالز بالاتر رفته است
میانگین اندازه بلاک از زمان فعالیت اردینالز بالاتر رفته است – منبع: Blockchain.com

بنوا مازوک، مدیرعامل صرافی بیت کوین در بریتانیا، بیت کوین پوینت (Bitcoinpoint)، درمورد نگرانی‌های سیریون از ازدحام بلاک چین صحبت کرد.

او توضیح داد که متوجه موضع رهبران اصلی بیت‌کوین، مانند مدیرعامل بلوک‌استریم (Blocksstream)، دکتر آدام بک، که اردینالز (Ordinals) را «بی‌فایده» می‌داند، هست، اما درمورد مازوک، تصور می‌کند که او صرفاً به بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز نگاه می‌کند.

شاید نگرانی بزرگتر این باشد که ممکن است کاربران بتوانند تصاویر خشونت‌آمیز یا مستهجن، و داده‌های توهین‌آمیز را روی بلاک چین آپلود کنند. 

در کل، اردینالز (Ordinals) روش استفاده و رویکرد طرفداران بیت کوین را نسبت به بیت کوین تغییر داده‌اند. اردینالز (Ordinals) امکان دیگری را نیز به شبکه بیت کوین اضافه کرده و آن سیستم وجه نقد همتا به همتا (P2P) است.

ماینرها از زمان معرفی اردینالز (Ordinals) درآمد بیشتری به ازای هر بلاک به دست آورده‌اند. در عین حال طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز می‌توانند مطمئن باشند که بازی کامپیوتری Doom از طریق بلاک چین بیت‌کوین قابل اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا