اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

جهش ۲۰۰ درصدی قیمت سولانا (SOL)

تمجید سرعت و هزینه تراکنش سولانا نسبت به اتریوم

 

سولانا (SOL) به طرز شگفت‌آوری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بهتر عمل کرده است و در ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. 

قیمت سولانا به بالاترین حد خود در سال خود رسیده است. یک روز پس از آن که کتی وود، مدیرعامل ARK Invest از شبکه سولانا به دلیل کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن آن تمجید کرد، این ارز دیجیتال بیش از ۱۷ درصد صعود کرد.

کتی وود در مصاحبه‌ای با CNBC در ۱۵ نوامبر، شبکه سولانا را به عنوان یک بازیکن مهم در تکنولوژی زیرساخت بلاکچین‌‍‌ها توصیف کرد و افزود که در شرایط اخیر بازار، سولانا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

کتی وود همچنین سولانا را با اتریوم مقایسه کرد و گفت که در این مقایسه سولانا برنده است چون سرعت بیشتر و کالایی بالاتری دارد. 

اتر در آن روز سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت‌کوین بود – به این ترتیب ما اتر را دریافت کردیم. سولانا حتی سریعتر و مقرون به صرفه تر از اتر است: «در آن زمان‌ها اتریوم از بیتکوین سریع‌تر و ارزان‌تر بود، برای همین آن را می‌خریدیم. اما اکنون سولانا حتی از اتریوم هم سریع‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است.»

البته وود هم اتریوم و هم سولانا را به عنوان مهره‌های مهمی در اکوسیستم بلاکچین معرفی کرد و آنها را به عنوان لایه‌های زیرساختی حیاتی توصیف کرد که قادر به دستیابی به کاربردهای بیشتری در دنیای واقعی نسبت به بیتکوین هستند. 

در حالیکه کل بازار ارزهای دیجیتال در یک روند صعودی است و بیتکوین ۳۲٪ و اتریوم ۳۰٪ افزایش قیمت ماهیانه داشتند، سولانا در یک ماه اخیر حدود ۲۰۰٪ افزایش قیمت داشته و در زمان نگارش این خبر با ۶۷/۶ دلار آمریکا مبادله می‌شود. 

روند ماهانه قیمت سولانا
روند ماهانه قیمت سولانا – منبع: TradingView

کتی وود همچنین به انتظارات بازار فعلی برای احتمال فروش محصولات ETF بیتکوین اشاره کرد و گفت که مهم است که تمرکز خود را روی اهمیت بیت کوین به عنوان «انقلاب پول» نگه داریم و زیاد درگیر تغییرات قیمت کوتاه مدت آن نشویم.  

او اعتراف کرد که ممکن است تایید ETF بیتکوین تنها رویدادی برای «فروش اخبار» باشد، یعنی انتظار و اشتیاق سرمایه‌گذاران برای تأیید این خبر از تقاضای بازار هنگام رویداد واقعی آن بیشتر باشد و این  منجر به فروش سریع در روزهای بعد و کاهش ناگهانی قیمت بیتکوین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا