اخبار دیفای

بنیانگذار Aave می‌گوید پذیرش استیبل کوین می‌تواند منجر به رشد دیفای (DeFi) شود

استانی کولچوف گفت که یکی از چالش‌های موجود در اکوسیستم این است که استیبل کوین‌های غیرمتمرکز پشتوانه مالی کمتری در مقایسه با ارزهای متمرکز دارند.

استانی کولچوف، بنیانگذار پروتکل مالی غیرمتمرکز Aave، در رویداد StarkWare ۲۰۲۳ که در The Cameri Theatre در تل آویو اسرائیل برگزار شد، به چندین موضوع مرتبط با دیفای پرداخت.

در یک گفت‌وگو با عنوان «دیفای: انعطاف‌پذیری در مواجهه با عدم قطعیت جهانی»، کولچوف و مدیر کوین تلگراف، الکس کوهن، درباره موضوعات مختلفی از جمله خطرات دیفای (DeFi) در مقایسه با امور مالی سنتی (TradFi) و اینکه چگونه استیبل کوین‌ها می‌توانند منجر به پذیرش بیشتر و رشد دیفای شوند، بحث کردند.

 رویداد ۲۰۲۳ StarkWare
گفت‌وگوی فایرساید (Fireside) با بنیانگذار Aave، استانی کولچوف و سردبیر کوین تلگراف الکس کوهن در رویداد ۲۰۲۳ StarkWare

به گفته کولچوف، دقت سنجش خطرات موجود در دیفای نسبت به TradFi بیشتر است، که می‌تواند به رشد دیفای کمک کند. بنیانگذار Aave توضیح داد که با توجه به اینکه کار در دیفای ارزان تر از TradFi خواهد بود، این امکان وجود دارد که به‌ راحتی خطرات موجود را شناسایی کنیم.

وقتی از کولچوف در مورد استفاده از افراد معمولی که ممکن است تسلط چندانی به فناوری فضای دیفای نداشته باشند، سؤال شد، گفت که استیبل کوین‌ها و پرداخت‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. به گفته مدیر اجرایی Aave، ساخت «لایه پرداخت» که شامل استیبل کوین‌ها می‌شود، به‌طور بالقوه می‌تواند افراد معمولی را وارد این فضا کند و در نهایت آنها را به فضای دیفای معرفی کند.

او افزود: «مسئله مهم در اینجا همان ایجاد لایه پرداخت است، چرا که  به کمک آن راهی آسان برای تبادل ارزش دارید. در نتیجه، بالابردن منحنی نوآوری می‌تواند منجر به رشد دیفای شود.»

با این حال، مدیر اجرایی Aave چندین مشکل را در فضای استیبل کوین‌ها، از جمله ارزش درون اکوسیستم و وثیقه‌گذاری استیبل کوین‌های غیرمتمرکز تشخیص داد.

کولچوف توضیح داد که: «مسئله فعلی این است که ارزش کافی در اکوسیستم وجود ندارد و در نتیجه شما در استیبل کوین‌های غیرمتمرکز در مقایسه با متمرکز پشتوانه کمتری دارید. به تصور من در حال حاضر در این بخش مشکل بزرگی داریم.»

بنیانگذار Aave اضافه کرد که استیبل کوین‌ها، که «مقاوم‌ترین» کوین‌های موجود هستند، بیش از اندازه وثیقه دارند.

هنگامی که از بنیانگذار پروتکل Aave در مورد تبدیل شدن دیفای به یک مسئله مهم روز در آینده نزدیک پرسیدند، نسبت به وجود چنین فضایی برای طولانی مدت ابراز اطمینان کرد و گفت:

«دیفای برای مدت طولانی وجود خواهد داشت چرا که یکی از اولین مشکلاتی را که بلاک چین در صدد رفع آن بوده، حل می‌کند. دیفای زیرساختی است که قرار است در بسیاری از برنامه‌ها استفاده شود.»

بنیانگذار Aave تاکید کرد که درنهایت بسیاری از نوآوری‌های جدید در این فضا راه خود را به برنامه‌های غیر مالی پیدا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا