اخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلی

تغییرات اکوسیستم میکر دائو و افزایش ۱۵ درصدی قیمت دائو

تغییرات جدید اکوسیستم میکرد دائو برای سرمایه‌گذاران آن چه معنایی دارد؟

 

انجمن میکر دائو پیشنهاد GOV12.1.2 را برای معرفی افزایش نرخ پس‌انداز دای (EDSR) تصویب کرد و در پی آن قیمت دائو ۱۵٪ افزایش یافت.

میکر دائو اخیراً پیشنهادی را تصویب کرد که طی آنها تغییرات متعددی را در اکوسیستم خود ایجاد میکند. جامعه MakerDAO به پیشنهاد GOV12.1.2 رای مثبت داد که نرخ پس‌انداز دای افزایش یافته (EDSR) را معرفی می‌کند.

این پیشنهاد به طور موقت DSR را که در مراحل اولیه راه‌اندازی در دسترس کاربران بود، افزایش می‌دهد. در این میان، واضح است که گاوهای دائو وارد بازار شدند، زیرا قیمت توکن طی چند روز گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

رمزگشایی از آخرین تغییرات اکوسیستم میکر دائو

برای شروع، باید به این موضوع اشاره کنیم که انگیزه GOV 12.1.2 معرفی افزایش نرخ پس‌انداز دای (EDSR) بود. Enhanced Dai Savings Rate سیستمی است برای افزایش موقت DSR موثر در دسترس کاربران در مراحل اولیه راه‌اندازی٬ آن هم زمانی که استفاده از DSR پایین است.

طبق اعلام رسمی، EDSR بر اساس DSR و میزان استفاده از آن تعیین می‌شود و با افزایش بهره‌برداری به مرور زمان کاهش می‌یابد تا زمانی که استفاده به اندازه کافی بالا می‌رود در نهایت ناپدید می‌شود.

از آنجایی که EDSR یک مکانیسم موقتی یکباره و یک‌طرفه است، فقط می‌تواند در طول زمان پایین بیاید و دیگر هرگز بالا نرود، حتی اگر استفاده از DSR کاهش پیدا کند. معرفی EDRS استفاده از DSR را افزایش می‌دهد.

اشتیاق بالای سرمایه‌گذاران میکر دائو

در حالی که جامعه میکر دائو به این پیشنهاد رای داد، گاوهای این رمزارز بازی خود را با افزایش قیمت توکن جلو بردند. طبق گزارش کوین مارکت کپ، قیمت میکر دائو در ۲۴ ساعت گذشته و هفته گذشته به ترتیب ۴ و ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، با قیمت ۱۲۸۰/۰۹ دلار با ارزش بازار بیش از ۱/۲۵ میلیارد دلار معامله می‌شود. بررسی معیارهای آن چین تعریف واضحی از آنچه پشتوانه این افزایش بوده است به دست داد.

اول از همه، حجم معاملات میکر دائو افزایش یافت، که یک سیگنال صعودی رایج در هنگام افزایش قیمت است. نرخ تامین مالی میکر دائو سبز بود که منعکس‌کننده تقاضای آن در بازار مشتقات است. شاخص MVRV آن نیز اخیرا بهبود پیدا کرده است.

داده‌های CryptoQuant نشان داد که ذخایر مبادله میکر دائو در حال کاهش است و نشان می‌دهد که توکن تحت فشار فروش قرار ندارد.

مقایسه قیمت، حجم معاملات و شاخص MVRV میکر دائو
مقایسه قیمت، حجم معاملات و شاخص MVRV میکر دائو – منبع: Santiment

با نگاهی به چارت روزانه میکر دائو می‌توانم روند صعودی این رمزارز را مشاهده کنیم، زیرا شاخص‌ها نشان می‌دهند که قیمت این توکن می‌تواند افزایش قیمت بیشتری را تجربه کند. برای مثال، MACD و روبان میانگین متحرک نمایی (EMA) به وضوح یک دست برتر صعودی را در بازار نشان دادند.

باند بولینگر میکر دائو مشخص کرد که قیمت توکن در یک منطقه با نوسان بالا قرار دارد و همین موضوع شانس ادامه روند صعودی را بیشتر می‌کند. با این وجود، شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید در نوسان بود که می‌تواند فشار فروش را در روزهای آینده افزایش دهد.

مقایسه شاخص MACD و RSI میکر دائو
مقایسه شاخص MACD و RSI میکر دائو – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا