اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

۳۶ شرکت کریپتو در آفریقای جنوبی تا دسامبر مجوز دریافت می‌کنند

گسترش تنظیم و مقررات خدمات ارزهای دیجیتال در آفریقای جنوبی

 

احتمالاً قانونگذاران آفریقای جنوبی در ماه دسامبر به ۳۶ شرکت کریپتو مجوز بدهند. اداره بخش مالی این کشور ۱۲۸ درخواست از ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال را بررسی کرده است.

قانونگذار اصلی امور مالی آفریقای جنوبی، اداره بخش مالی (FSCA) است که ۱۲۸ درخواست از ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال (CASPs) را بررسی کرده، اما قصد دارد در جلسه بعدی خود در دسامبر تنها ۳۶ مورد را مورد بحث قرار دهد.

این اعداد در ۳۰ نوامبر توسط خبرگزاری آفریقای جنوبی My Broadband منتشر شد. طبق این نشریه، FSCA قصد دارد ۳۶ شرکت کریپتو را در جلسه کمیته اجرایی صدور مجوز در ۱۲ دسامبر بررسی کند. ۲۲ درخواست دیگر نیز در ۱۳ فوریه بررسی خواهد شد. ۱۴ درخواست آخر باید تا ۱۲ مارس منتظر بمانند.

سرنوشت بقیه درخواست‌ها توسط مقامات مشخص نشده است و این سازمان روش ارزیابی خود را به‌عنوان ارزیابی ترکیبی از احراز هویت، حفاظت از داده‌ها، مدیریت ریسک سایبری، مدیریت تضاد منافع، رسیدگی به شکایات، و مدیریت ریسک طرف مقابل اعتباری توصیف کرده است.

سازمان FSCA همچنین «مطالعه بازار دارایی‌های دیجیتال» خود را برای سال ۲۰۲۳ در همان روز، ۳۰ نوامبر منتشر کرد. این مطالعه نشان داد که ۶۰٪ از کل ارزهای دیجیتال معامله شده در آفریقای جنوبی به اصطلاح «دارایی‌های دیجیتال بدون پشتوانه» هستند، که به معنای هر ارز دیجیتالی به غیر از استیبل کوین‌ها (۲۶ درصد از سهم بازار) و NFTها (۴ درصد از سهم بازار) و برخی از انواع کوین‌های صادر شده مرکزی.

طبق این نظرسنجی، متوسط شرکت‌های کریپتو در آفریقای جنوبی درآمد سالانه بین ۱ تا ۵۰ میلیون راند آفریقای جنوبی (۵۳هزار دلار تا ۲/۷ میلیون دلار) دارند و تنها ۸٪ از کل CASPها بیش از ۱۰۰ میلیون راند (۵/۴ میلیون دلار) دریافت می‌کنند.

بالاترین ارزش تراکنش ماهانه در بازار کریپتو آفریقای جنوبی در نوامبر ۲۰۲۲ ثبت شد، زمانی که این رقم به بیش از ۸ میلیارد راند (حدود ۴۲۷ میلیون دلار) رسید.

در جولای ۲۰۲۳، FSCA هشدار داد که هر CASP یا شرکت کریپتو در کشور باید تا پایان سال مجوز دریافت کند. برای هر یک از آنها که پس از مهلت مقرر بدون مجوز فعالیت کنند، قانونگذاران آفریقای جنوبی اقدامات اجرایی را انجام خواهند داد که ممکن است شامل جریمه یا حتی تعطیلی شرکت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا