اخبار بلاک‌چیناخبار وب 3

معرفی آپدیت جدید پالیگان ۲ با امکان خلق ارزش در اینترنت

آپدیت پالیگان صدای هدف خلق ارزش، مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه

 

طبق گفته‌های Polygon Labs، پالیگان ۲ کاربران را قادر می‌سازد تا به سمت خلق ارزش، تبادل آن و برنامه‌نویسی در همین مسیر حرکت کنند.

در ۱۲ ژوئن، این شرکت از اجرای پالیگان ۲ خبر داد، مجموعه‌ای از آپدیت‌ها که به دنبال ایجاد لایه ارزش اینترنت است، که به گفته این شرکت به کاربران امکان خلق و تبادل ارزش را می‌دهد.

خلق ارزش در اینترنت به کمک پالیگان ۲

اینترنت به هر کسی امکان ایجاد و تبادل اطلاعات را می‌دهد. لایه ارزش به هر کسی اجازه می‌دهد ارزش خلق کند، آن را مبادله و برای ارزش خلق‌شده برنامه‌ریزی کند.

طبق اعلامیه‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، پالیگان ۲ مجموعه‌ای از آپدیت‌ها را ارائه داده که تقریباً همه جنبه‌های پالیگان، از معماری پروتکل گرفته تا توکنومیک و حاکمیت را به‌طور بنیادی دوباره تصور می‌کند. این یک نقشه راه است برای اینکه چگونه پالیگان به لایه ارزش تبدیل شود، که مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه را از طریق فناوری ZK (دانش صفر) ارائه می‌دهد.

پالیگان ۲ قرار است شبکه‌ای از زنجیره‌های به هم پیوسته باشد که توسط فناوری دانش صفر پشتیبانی می‌شود؛ یک تکنیک رمزنگاری که به یک طرف تحت عنوان prover اجازه می‌دهد تا اعتبار یک بیانیه را به طرف دیگری که به عنوان تأییدکننده شناخته می‌شود، بدون فاش کردن هیچ اطلاعات اضافی ثابت کند.

براساس تحقیقات Polygon Labs، این شبکه می‌تواند عملاً تعداد نامحدودی از زنجیره‌ها را پشتیبانی کند و تعاملات متقابل زنجیره‌ای می‌تواند به‌طور ایمن و فوری، بدون امنیت اضافی یا اعتماد انجام شود. مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه در شبکه هدف اصلی این آپدیت جدید بوده.

رایان وایات، رئیس Polygon Labs، در توییتر نوشت: «پالیگان ۲ پروتکل‌ها را یکپارچه می‌کند و استفاده یکپارچه را در فناوری ماشین مجازی zk-Ethereum، اثبات سهام و سوپرنت‌ها فراهم می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید که از یک زنجیره استفاده می‌کنید.» علاوه بر این، او تکامل توکن و نظارت غیرمتمرکز بلندمدت را به عنوان برخی از نکات برجسته این فناوری ذکر کرد.

انتظار می رود پالیگان در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری را در مورد این فناوری فاش کند.

در هفتم ژوئن، وایات در برابر یک کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد موضوع دموکراسی‌سازی اینترنت و پتانسیل وب3 و فناوری بلاک چین شهادت داد. کمیته فرعی این کمیته در زمینه نوآوری، داده‌ها و تجارت، آینده این فناوری‌ها و چالش‌های نظارتی ارائه شده توسط آن‌ها را بررسی کرد.

در طول جلسه، وایات بر نقش بلاک چین در پرداختن به مشکل «استخراج ارزش» در چشم‌انداز فعلی اینترنت تأکید کرد. او توضیح داد که Web3 که توسط سیستم‌های غیرمتمرکز و شفاف فعال می‌شود، راه‌حلی را با دموکراتیک کردن اینترنت و کنترل داده‌های کاربران به کاربران ارائه می‌دهد. 

وایات بر اهمیت ساخت یک اکوسیستم بلاک چین در آمریکا تاکید کرد که به خوبی تنظیم شده و بر مزایای بالقوه برای کاربران و اقتصاد کلی تأکید کرد. این جلسه اندکی پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال برگزار شد و به بحث در مورد مقررات و توسعه صنعت اهمیت بیشتری داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا