اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

راه‌اندازی پروتکل اثبات سهام و فعالیت (PoSA) در وب 3

فناوری بلاک چین با ارائه یک پلتفرم غیرمتمرکز امن برای تراکنش‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها، صنایع مختلف را مختل کرده است. پروتکل اثبات یکی از حیاتی‌ترین اجزای هر بلاک چین موجود است، چرا که اطمینان و امنیت آن را تضمین می‌کند. در سال‌های اخیر، پروتکل‌های اثبات جدیدی معرفی شده‌اند و پروتکل‌های موجود برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد صنعت بهبود پیدا کرده‌اند.

تا به امروز، پروتکل اثبات کار (PoW) پرکاربردترین پروتکل در فناوری بلاک چین بوده است. با این حال، بلاک چین‌های PoW محدودیت‌های متعددی نیز دارند، از جمله زمان پردازش کند تراکنش، مصرف انرژی بالا و مسائل مقیاس‌پذیری.

برای مقابله با این چالش‌ها، چندین پروتکل اثبات جدید پیشنهاد شده است، مانند پروتکل اثبات سهام (PoS)، پروتکل اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) و پروتکل اثبات سهام اجاره‌ای (LPoS). این پروتکل‌های اثبات جدید برای غلبه بر محدودیت‌های PoW و ارائه راه‌حلی با انرژی کارآمدتر و مقیاس‌پذیرتر برای فناوری بلاک چین‌هایی طراحی شده‌اند که از PoW استفاده می‌کنند.

بلاک چین نوپای فستکس (Fastex) مبتنی بر وب 3 با معرفی اکوسیستم ابزارها و محصولات خاص خود که بر پروتکل اثبات سهام و فعالیت (PoSA) متکی است، در تلاش برای کمک به توسعه این فناوری است.

 

پروتکل اثبات سهام و فعالیت (PoSA) چیست و چگونه کار می‌کند؟

این پروتکل (PoSA) که برای بهبود مکانیسم PoS به‌طور گسترده انتخاب شده است، برای ایجاد یک لایه امنیتی اضافی برای تضمین موفقیت طولانی مدت شبکه بلاک چین طراحی شده است.

پروتکل PoSA با در نظر گرفتن میزان سهامی که هر گره اعتباربخش به شبکه کمک می‌کند، و همچنین سطح فعالیت آنها، انقلابی در دنیای بلاک چین ایجاد می‌کند. این رویکرد جدید با هدف ایجاد و اعتبارسنجی بلاک، آینده اقتصاد بلاک چین را شکل خواهد داد. پروتکل PoSA از قرارداد هوشمندی استفاده می‌کند که توسط اعتباردهنده‌ها برای ارزیابی اقدامات کاربر در کنار سهام، و قبل از اعطای فرصت برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده بلوک یا اعتبارسنجی، به کار می‌رود. این موضوع نیز بر توزیع پاداش‌های بلوک تأثیر می گذارد.

تأکید پروتکل PoSA بر مشارکت‌کنندگان شبکه است که تمرکزشان بر ارائه ارزش به کاربران خود از طریق پاداش‌های بلوک ثابت است. هرچه پایگاه کاربر بزرگتر باشد، سطح فعالیت بیشتر و درنتیجه سهم پاداش بیشتر می‌شود.

نکته مهم این است که این رویکرد نسبت به آینده شبکه‌های بلاک چین، برای شرکت فستکس از اهمیت بالایی برخوردار است. بلاک چین زنجیره‌ای فستکس با هدف ایجاد محیطی که کسب‌وکارهای وب 3 بتوانند در آن رشد کنند، و این امکان وجود داشته باشد که بتوان از کسب‌وکارهای وب 2 به‌راحتی در آینده بلاک‌چین استفاده کرد، راه‌اندازی شده است.

 

از اکوسیستم فستکس Fastex چه انتظاری باید داشت؟

اکوسیستم Fastex که توسط تیمی با تجربه تجاری غنی توسعه یافته است، یک اکوسیستم رمزنگاری جامع است که برای رفع نیازهای همه کاربران طراحی شده است.

شرکت Fastex در حال ساخت اکوسیستم خود از پایه است و کارش را با بلاک چین و توکن بومی خود شروع می‌کند. بلاک چین زنجیره‌ای Fastex و فست توکن (FTN) به‌عنوان پایه‌ای برای اکوسیستم عمل خواهد کرد و در حال حاضر، در حال ساخت تمام اجزاء برای تحقق کامل چشم‌انداز خود برای یک اکوسیستم رمزنگاری کامل است.

به لطف پروتکل اثبات سهام و فعالیت PoSA، اکوسیستم فستکس برای بخش پاداش‌دهی به فعالیت در این پروتکل طراحی شده است. علاوه بر این، کسب‌وکارهایی که تصمیم می‌گیرند بر اساس این بلاک چین توسعه پیدا کنند، می‌توانند از همان اصول بهره ببرند. فرقی ندارد که یک شرکت وب 3 به دنبال ایجاد دنیای مجازی خود در Fastex Verse باشد، و یا یک پروژه NFT به دنبال راه‌اندازی و دسترسی به مشتریان در یکی از فروشگاه‌های ftNFT باشد. در هر حال زنجیره Fastex PoSA در قلب اکوسیستم Fastex قرار دارد.

بلاک چین Fastex در حال گسترش به بازارهای جدید و جذب کاربران بیشتری با ادغام همه ابزارهای موجود در دنیای کریپتو در یک اکوسیستم جامع شامل برنامه‌ها و محصولات متنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا