اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

سیتی بانک روی بازار اوراق بهادار توکن شده سرمایه‌گذاری می‌کند

سیتی بانک به پروژه توکن سازی اوراق بهادار چراغ سبز نشان داده است.

 

سیتی بانک با شرکت مدیریت Wellington و WisdomTree وارد حوزه اوراق بهادار توکن شده در سیستم اولنچ شده است و قصد دارند روی پروتکل اثبات مفهوم کار کنند. 

این آزمایش شامل توکن سازی یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی توسط Wellington در بلاک چین اولنچ است. نتایج این شبیه‌سازی به سیتی بانک کمک می‌کند که برای ارائه خدمات مبتنی بر بلاکچین تصمیم‌های بهتری بگیرد. 

البته، قرارداد هوشمند اولنچ قوانین توزیع پول را داشت و توکن را بین مشتریان WisdomTree به خوبی تخصیص می‌کرد. سیتی بانک همچنین با واحد رمز ارز Depository Trust & Clearing Corporation دست همکاری داد و روی روند استفاده از توکن یک صندوق خصوصی برای قرارداد وام دهی خودکار کار کردند. 

این آزمایش سازگاری دارایی‌های توکن شده با سیستم‌های بانکی قدیمی را به خوبی نشان می‌دهد و یک مسیر مطابق با مقررات را برای موسسات وابسته به بلاک چین ترسیم می‌کند. البته ناگفته نماند که هجوم سیتی بانک به سمت اوراق بهادار توکن شده با بازار رو به رشد حال حاضر ارتباط تنگاتنگی دارد زیرا ارزش بازار اوراق بهادار توکن شده در ماه دسامبر ۴۸۹ میلیون دلار بود.

البته این بانک در گذشته نیز سوابق روشنی داشت. سیتی بانک در سپتامبر ۲۰۲۱ به اولین حمایت کننده صرافی دیجیتالی بورس اوراق بهادار BondbloX تبدیل شد و برنامه‌ای ارائه کرد که به کمک آن می‌توان رسید سپرده گذاری بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران نهادی جهانی ارسال کرد. نتایج این ابتکار سیتی بانک در هفته‌های آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. با رمزآگاه همراه باشید تا در جریان اخبار مرتبط با این موضوع قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا