اخبار دیفایخبر فوری

دفع حملات فیشینگ در پروتکل Velvet Capital با پشتوانه Binance Labs

هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر از دست رفتن سرمایه در پروتکل Velvet Capital ثبت نشده است.

 

به گفته واسیلی نیکونوف، بنیانگذار Velvet Capital، به پشتوانه شرکت Binance Labs و در پی گزارش حملات فیشینگ، هیچ گزارشی مبنی بر از دست دادن سرمایه کاربران در Velvet Capital ثبت نشده است. 

پروتکل مدیریت دارایی غیرمتمرکز (دیفای) Velvet Capital وب‌سایت خود را به طور موقت غیرفعال کرد تا از حملات فیشینگ جلوگیری کند.

اعضای جامعه کریپتو در X در ۲۳ آوریل فعالیت غیرمعمول را در پلتفرم معاملاتی Velvet Capital گزارش دادند. از کاربرانی که سعی در اتصال به بخش فرانت اند داشتند، خواسته شد تا دسترسی کیف پول خود را به پروتکل تأیید کنند.

تحقیقات داخلی باعث شد تا Velvet Capital هشدار امنیت سایبری را صادر کند و به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است تا تمام درخواست‌های اتصال به کیف پول را از طریق اپلیکیشن را تا اطلاع ثانوی نادیده بگیرند.

هشدار پروتکل Velvet Capital در رابطه احتمال حمله فیشینگ
هشدار پروتکل Velvet Capital در رابطه احتمال حمله فیشینگ – منبع: Velvet Capital

پروتکل Velvet Capital برای به حداقل رساندن هرگونه ضرر بیشتر برای سرمایه‌گذاران برنامه را غیرفعال کرد.

نیکونوف به کاربرانی که تحت تاثیر این حملات قرار گرفتن توصیه کرد که در پلتفرم دیسکورد یک تیکت جدید برای ثبت گزارش باز کنند و جزئیات تراکنش‌های خود را با تیم پشتیبانی Velvet Capital برای بازگشت وجه اضافه کنند.

او در گفته‌های خود تاکید کرد: «اطمینان داشته باشید که قراردادهای هوشمند و سرمایه‌های موجود در Velvet Capital تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. ما در حال بررسی موارد مربوط به فرانت اند هستیم که برخی از کاربران امروز صبح گزارش‌هایی را ثبت کرده‌اند و نتایج آن را در سریع‌ترین حالت ممکن به اشتراک می‌گذاریم.»

نیکونوف در آپدیت جدید خود در این گزارش عنوان کرد که پس از بررسی مسئله و افزودن اقدامات امنیتی احتیاطی، سایت مجدداً افتتاح شد و هیچ کاربری گزارشی مبنی بر از دست دادن سرمایه خود ثبت نکرده است.

شرکت‌های تحقیقاتی Blockaid و Sniffer این حادثه را قبل از اعلام رسمی Velvet Capital تأیید کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا