اخبار اتریوماخبار بیت کوین

افزایش ETFهای اتریوم تا ماه مه و تایید ETFهای بیت کوین در ژانویه

تایید ETFهای اتریوم تا ماه می و ETFهای بیت کوین در ژانویه و تحولات مهم برای پرونده بایننس و قانونگذاری جدید چین

 

با وجود افزایش احتمالات مبنی بر تایید  ETFهای اتریوم تا ماه مه و تایید ETFهای بیت کوین تا ماه ژانویه، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصمیم خود را برای تایید چند ETF از جمله ETF Hashdex Nasdaq Ethereum و Grayscale Ethereum Futures ETF به تعویق انداخت. 

آژانس SEC در حال بررسی نظرات عمومی برای تایید و لیست شدن ETFهای اتریوم است. همچنین، این کمیسوین تایید ETFهایی مانند VanEck Spot Ethereum ETF و Spot Ethereum ETF ارائه شده توسط ARK Invest و 21Shares را عقب انداخته است.

با این حال تحلیلگران انتظار دارند تا اوایل سال ۲۰۲۴ ETFهای بیت کوین تایید شوند. جیمز سیفارت و اریک بالچوناس، تحلیلگران ETF بلومبرگ، پیش بینی می‌کنند که آژانس SEC علی‌رغم اصلاحات لحظه آخری، ETF بیت کوین را در ژانویه ۲۰۲۴ تایید می‌کند.

چندین متقاضی از جمله ARK، Bitwise، و Valkyrie قبلاً یک مدل صرفا نقدی راه‌اندازی کردند در حالی که سایرین مانند Grayscale و WisdomTree هنوز در پرونده خود علاوه بر موارد نقدی موارد دیگری را نیز جای دادند.

مونته نگرو مجوز استرداد دو وون را نمی‌دهد

دادگاه مونته نگرو مجوز استرداد دو وون، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه‌های Terraform Labs، را به ایالات متحده یا کره جنوبی نداد. البته دادگاه عالی پودگوریسا قبلاً شرایط قانونی برای استرداد دو وون را در نوامبر ۲۰۲۳ تعیین کرده بود.

در این میان دادگاه تجدید نظر دفاعیات دو وون را تایید کرد و پرونده او باید برای رسیدگی مجدد به دادگاه پایه پودگوریتسا برگردد. از طرفی دادگاه استیناف نیز تصمیم قبلی دادگاه را نقض مقررات آیین دادرسی کیفری مونته نگرو عنوان کرد.

صرافی بایننس ۲.۷ میلیارد دلار به CFTC پرداخت می‌کند

دادگاهی در ایالات متحده صرافی بایننس و مدیرعامل سابق آن Changpeng “CZ” Zhao را به پرداخت ۲.۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار به کمیسیون CFTC محکوم کرد. چندی پیش یک پرونده طولانی مدت علیه ژئو و بایننس به دلیل نقص قانون بورس کالا و مقررات CFTC شکل گرفت. بعد از آن، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده بایننس را محکوم کرد و طی یک توافق این پرونده بسته شد.

طبق این حکم بایننس باید ۱.۳۵ میلیارد دلار از هزینه‌های تراکنش‌های غیرقانونی را کنار بگذارد و ۱.۳۵ میلیارد دلار جریمه به CFTC بپردازد. همچنین CFTC از مدیرعامل و صرافی بایننس به دلیل فرار از قانون فدرال و راه‌اندازی یک بورس غیرقانونی شکایت کرد.

چین مقررات شدیی برای بازی‌های آنلاین در نظر دارد

اداره کل مطبوعات و انتشارات چین (GAPP) با هدف ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های مرتبط با توکن‌های درون بازی‌های آنلاین، دستورالعمل‌های جدیدی را برای صنعت بازی‌های آنلاین منتشر کرد. این دستورالعمل‌های چین شامل ۶۲ مقاله است و موضوعات مختلف مربوط به مقررات بازی‌های آنلاین را پوشش می‌دهد.

دستورالعمل‌ها شامل دریافت مجوز در چین، ذخیره اطلاعات مشتریان تا دو سال، اطمینان از مطابقت محتوا با ارزش‌های ملی و سوسیالیستی کشور چین و همچنین حذف فرصت‌های ثبت نام برای کاربر ناشناس است. 

علاوه بر این، ماده ۲۳ این قانون استفاده از ژتون‌های بازی برای خرید کالاهای فیزیکی، مبادله آن با محصولات و خدمات سایر واحدها یا مناقصه قانونی را نیز خلاف قانون در نظر می‌گیرد.

اگرچه رمز ارزها در کشور چین قانونی نیستند اما هدف GAPP محافظت از اقتصادهای بازی آنلاین در مقابل اقتصاد واقعی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا