اخبار اتریوم

چالش‌های بازار در مسیر سرمایه‌گذاران اتریوم

اتریوم در سه هفته گذشته کاهش ۱۲/۵ را تجربه کرد و سرمایه‌گذاران را به شدت ناامید کرد.


سرمایه گذاران اتریوم از کاهش ۱۲/۵ درصدی قیمت این رمزارز در سه هفته گذشته ناامید شده‌اند. گفته می‌شود بخشی از این کاهش به دلیل فرآیندهای اقتصاد کلان است. بازار دیگر امیدی به
کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ندارد. با این حال، حق بیمه در معاملات فیوچرز اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید و این گمانه‌زنی‌ها را به وجود می‌آورد که حتما عامل دیگری بر قیمت اتریوم تاثیر می‌گذارد. 

از طرفی، هزینه‌های بالای گس در شبکه اتریوم همچنان دلیل اصلی شکایت کاربران و سرمایه گذاران است. این شکایت‌ها فشار زیادی روی شبکه اترویم وارد می‌کند زیرا این شبکه با شبکه‌های بلاک چین متمرکز بر مقیاس پذیری مانند BNB Chain، Solana و Avalanche رقابت شدیدی دارد. بد نیست بدانید که هزینه راه حل‌های مقیاس پذیری برای اتریوم اهمیت زیادی در بین کاربران دارد. 

طبق گفته تیم بیکو، توسعه‌دهنده هسته اتریوم، جدیدترین آزمایشات برای بهبود شبکه اتریوم موفقیت آمیز بود و هارد فورک Denoun برای کاهش هزینه‌های راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری جمع‌آوری شده‌است.

اتریوم در بازار فیوچرز

روند قیمت اتریوم در بازار فیوچرز
روند قیمت اتریوم در بازار فیوچرز – منبع: coin-turk.com

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای قراردادهای فیوچرز ماهانه را ترجیح می‌دهند زیرا کمبود زیادی در نرخ سرمایه وجود دارد. به علاوه، حق بیمه فیوچرز اتریوم از دوم ژانویه کاهش یافته، اما تا ۲۳ ژانویه بالای آستانه ۱۰ درصد باقی مانده است. علیرغم اینکه قیمت اتریوم در ۱۲ ژانویه به ۲۷۱۵ دلار رسید، اما قیمت این ارز در تاریخ دوم ژانویه تا دوم فوریه ۲/۲ درصد کاهش یافت و این کاهش قیمت به دلیل راه‌اندازی صندوق معامله شده در اسپات ETF بیتکوین بود. 

حق بیمه خنثی فعلی در معاملات فیوچرز اتریوم ۷ درصد است و این مقدار با انتظارات قیمت بازار ارتباط دارد. آخرین باری که معاملات آتی اتریوم به ۷ درصد پریمیوم رسید در ۴ نوامبر ۲۰۲۳ بود که قیمت آن روی سطح ۱۸۶۰ دلار قرار گرفت. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که معاملات زیر ناحیه مقاومت ۱۹۰۰ دلار برای ۱۱۰ روز رخ داده است و این موضوع عدم اطمینان سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. با این حال، پیش‌بینی‌های صعودی در نوامبر ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۲۱/۵ درصدی قیمت اتریوم در ۳۰ روز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا