اخباراخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چیننوشته عمومی

در رویداد هاوینگ سوم لایت کوین باید منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟

۱۰۰ روز تا رویداد هاوینگ سوم لایت کوین

 

تا سومین رویداد هاوینگ لایت کوین به طور رسمی ۱۰۰ روز دیگر باقی مانده است و انتظار می‌رود این رویداد در تاریخ دوم آگوست ۲۰۲۳ در بلاک ۲,۵۲۰,۰۰۰ رخ دهد. با این حال، تاریخ این رویداد ممکن است به دلیل نوسانات نرخ هش شبکه تغییر کند.

رویداد هاوینگ به مکانیزمی اشاره دارد که در آن پاداش‌هایی که استخراج‌کنندگان (ماینرها) ارز دیجیتال برای اعتبارسنجی تراکنش‌های یک بلاک چین دریافت می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد. این کار برای کاهش سرعت ایجاد واحدهای جدید دارایی دیجیتال انجام می‌شود، در نتیجه با توجه به اصول عرضه و تقاضا، کمبود و به طور بالقوه افزایش ارزش دارایی صورت می‌گیرد.

با کاهش تعداد کوین‌های در گردش، از هاوینگ برای مقابله با تورم و تشویق یک مسیر رشد پایدار برای ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

تاثیر رویداد هاوینگ بر شبکه لایت کوین

رویداد هاوینگ لایت کوین هر چهار سال بعد از ۸۴۰ هزار بلاک اتفاق می‌افتد و ماینرها ۵۰ درصد کمتر از قبل کوین دریافت می‌کنند. این بلاک چین از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۱ تاکنون دو رویداد هاوینگ را پشت سر گذاشته است و ماینرها در حال حاضر ۱۲/۵ لایت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

پاداش استخراج بلاک لایت کوین با رویداد هاوینگ بعدی به ۶/۲۵ لایت کوین کاهش می‌یابد. در زمان پیدایش لایت کوین، ماینرها ۵۰ لایت کوین دریافت کردند، اما پس از هاوینگ اول در ۲۵ آگوست ۲۰۱۵، در ارتفاع بلاک ۸۴۰ هزار، پاداش هاوینگ به ۲۵ لایت کوین کاهش یافت. در ۵ آگوست ۲۰۱۹، هاوینگ دوم در ارتفاع بلاک ۱,۶۸۰,۰۰۰ رخ داد و پاداش به بیشتر از نصف کاهش یافت.

در حال حاضر، روزانه حدود ۵۷۶ بلاک در شبکه لایت کوین استخراج می‌شود که ۷۲۰۰ لایت کوین ایجاد می‌کند. با این حال، پس از هاوینگ سوم، تولید روزانه لایت کوین به عدد ۳۶۰۰ کاهش می‌یابد. در نتیجه، نرخ عرضه لایت کوین کاهش خواهد یافت و به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خواهد شد. این امر می‌تواند بر ارزش کلی دارایی‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

رویداد هاوینگ سوم لایت کوین چگونه بر این رمزارز تأثیر می‌گذارد؟

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تاثیر رویداد هاوینگ بر قیمت لایت کوین وجود دارد. در حالی که برخی از اعضای جامعه کریپتو بر این باورند که ارزش این دارایی پس از این رویداد افزایش می‌یابد، برخی دیگر تصور می‌کنند که این رویداد هاوینگ تاثیری نخواهد داشت چرا که قبلاً قیمت‌گذاری شده است.

چشم‌انداز خوش‌بینانه در مورد رویداد هاوینگ لایت کوین ریشه در روندهای تاریخی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ خود دارد که هر چهار سال یکبار انجام می‌شود. مانند لایت کوین، هاوینگ بیت کوین به کاهش نرخ تورم کمک می‌کند و پاداش بلاک ماینرها را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

با توجه به تسلط بیت کوین، هاوینگ آن از لحاظ تاریخی باعث اختلالات قابل‌توجهی در بازار شده است. پس از رویداد هاوینگ بیت کوین در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، بازار افزایش قیمت‌هایی را تجربه کرد که منجر به رسیدن بسیاری از دارایی‌های کریپتو به بالاترین حد خود در سال‌های بعد شد.

با این حال، داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که رویدادهای هاوینگ قبلی لایت‌کوین نتوانسته‌اند همان اثرات را ایجاد کنند. قیمت لایت کوین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ در اکثر موارد به هاوینگ شبکه واکنش نشان نمی‌دهند. قبل از هاوینگ اخیر، ارزش لایت کوین کاهش یافت و پس از رویداد ادامه یافت. بنابراین، مشخص نیست که قیمت لایت کوین پس از رویداد هاوینگ بعدی به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا