اخبار اتریوم

دو برابر شدن درآمد اتریوم در سال ۲۰۲۴

در ۲۰۲۴ درآمد اتریوم دو برابر شده و هزینه تراکنش‌ها کاهش می‌یابد

 

شرکت Bitwise، بزرگترین شرکت مدیریت صندوق شاخص ارزهای دیجیتال در جهان، در پیش بینی خود برای سال ۲۰۲۴ اشاره کرد که درآمد اتریوم در آستانه دو برابر شدن است. علاوه بر این، انتظار می‌رود آپدیت EIP-4844 در اتریوم میانگین هزینه تراکنش‌ها را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

قیمت اتریوم چشم انداز صعودی خود را حفظ کرده و در دو ماه گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است. در حالی که انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ از چندین جهت «سال بیتکوین» باشد، بیتکوین تأثیر قابل توجهی بر قیمت و شبکه اتریوم نیز خواهد داشت. اما در نوع خود، پیش‌بینی می‌شود که اتریوم با بهبود عملکرد کلی و مالی شبکه خود، تأثیر زیادی بر بازار بگذارد.

دو برابر شدن درآمد اتریوم در سال ۲۰۲۴

شرکت مدیریت دارایی Bitwise، بزرگترین مدیر صندوق شاخص ارزهای دیجیتال جهان، پیش‌بینی‌های خود را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. دو مورد از این ده پیش‌بینی بر روی اتریوم متمرکز شده‌اند که آن را به عنوان پرتقاضاترین شبکه با وجود افزایش زنجیره‌های لایه ۲ و زنجیره‌های رقابتی لایه ۱ تبدیل می‌کند.

شرکت Bitwise اشاره کرد که درآمد اتریوم احتمالاً طی سال آینده دو برابر خواهد شد و به 5 میلیارد دلار خواهد رسید. طبق این گزارش، این شبکه ۲.۳ میلیارد دلار کارمزد، یعنی درآمد، گزارش کرده است که تقریباً نصف درآمد ۴/۱ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ است. این گزارش اشاره می‌کند که:

«اتریوم مانند یک ابررایانه جهانی عمل می‌کند و میزبان هزاران برنامه کریپتو است که مردم هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. و برای استفاده از آن برنامه‌ها، باید با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم هزینه‌ای بپردازند. این جریان نقدی اتریوم را افزایش می‌دهد.»

درآمد سالانه اتریوم از ۲۰۱۹
درآمد سالانه اتریوم از ۲۰۱۹ – منبع: Bitwise

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های مهم برای سال ۲۰۲۴ این است که میانگین هزینه تراکنش‌ها در اتریوم به ۰/۰۱ دلار کاهش می‌یابد. این پیش‌بینی مطابق با آپدیت EIP-4844 در شبکه اتریوم است.

هدف اصلی این آپدیت کاهش هزینه متوسط تراکنش‌ها تا ۹۰ درصد به منظور دسترسی بیشتر کاربران اصلی به شبکه است. طبق گزارش Bitwise، با کاهش کارمزدها، اتریوم به شدت انواع فعالیت‌های شبکه را که افراد می‌توانند در آن شرکت کنند، افزایش می‌دهد.

اینکه آیا این پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۴ به تحقق می‌رسند یا خیر، بستگی به شرایط بازار در آن زمان و تأثیر آن بر قیمت اتریوم خواهند داشت.

قیمت اتریوم همچنان صعودی است

اتریوم ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت دچار اصلاح قیمت شده باشد، اما در بلندمدت اتریوم همچنان صعودی است. انتظار می‌رود افزایش ۵۳ درصدی مشاهده شده در دو ماه گذشته تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد و به طور بالقوه قیمت اتریوم را به ۲۵۰۰ دلار برساند.

چارت جفت ارز ETH/USD
چارت جفت ارز ETH/USD – منبع: Tradingview

اندیکاتور MACD سیگنال صعودی را در نمودار سه‌روزه نشان می‌دهد. البته این روند صعودی ممکن است پس از تایید ETF بیتکوین دچار اصلاح قیمت شود.

با این حال، در حال حاضر انتظار می‌رود قیمت اتریوم بهبود یابد و سطح مقاومت ۲۲۹۶ دلاری را به حمایت تبدیل کند تا قیمت را به ۲۴۲۱ دلار برساند.

اگر این سناریو شکست بخورد، اتریوم می‌تواند به ۲۱۴۲ دلار بازگردد و از دست دادن این خط حمایت، سناریوی صعودی را باطل می‌کند و احتمالاً ETH را به قیمت ۲۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا