اخبار

حمایت جک دروسی از محدودیت جدید ایلان ماسک برای مشاهده روزانه توییت‌ها

بر اساس محدودیت جدید ایلان ماسک در توییتر حساب‌های تاییدنشده فقط می‌توانند ۱۰۰۰ پست در روز مشاهده کنند.

 

بر اساس محدودیت ایلان ماسک برای توییتر، کاربران تایید شده توییتر مجاز به مشاهده ۱۰ هزار پست در روز خواهند بود، در حالی که حساب‌های تاییدنشده و حساب‌های جدید تاییدنشده، به ترتیب قادر به مشاهده ۱۰۰۰ و ۵۰۰ پست در روز خواهند بود.

به گفته این مدیر اجرایی، پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر به طور موقت تعداد پست‌هایی را که کاربران مجاز به خواندن آنها در روز هستند، پس از مشاهده دستکاری در سیستم محدود کرد.

کاربران توییتر طی چند روز گذشته مشکلاتی را در این پلتفرم گزارش کرده‌اند، از جمله عدم توانایی در بازیابی توییت‌ها، از دست دادن جدول‌های زمانی و مواجه شدن با پیام «محدودیت مشاهده توییت» که منجر به ایجاد هشتگ #TwitterDown #TwitterFail شد.

حساب کاربری یک کاربر توییتر با محدودیت مشاهده توییت
حساب کاربری یک کاربر توییتر با محدودیت مشاهده توییت – منبع: Twitter

وب‌سایت Downdetector گزارش‌های بسیاری را از سوی کاربران مشاهده کرده که ادعا می‌کنند توئیتر در ۲۴ ساعت گذشته قطع شده است.

بر اساس گزارش Is The Service Down، به نظر می‌رسد فرانسه، بریتانیا، آلمان و سواحل شرقی و غربی ایالات متحده بیشترین آسیب را از این جریان دیده‌اند.

تعداد گزارش‌های قطعی در توییتر در فواصل ۱۵ دقیقه‌ای در ۲۴ ساعت گذشته
تعداد گزارش‌های قطعی در توییتر در فواصل ۱۵ دقیقه‌ای در ۲۴ ساعت گذشته – منبع: Downdetector

ایلان ماسک توضیح نداد که چه چیزی ممکن است مسئول حذف داده‌های توییتر باشد و در مورد علت اصلی ادعای «دستکاری سیستم» توضیح بیشتری نداد.

برخی معتقدند که دستکاری در سیستم توسط چت‌بات‌های هوش مصنوعی فعال شده با مرورگر وب، مانند GPT-4 OpenAI ایجاد شده است.

طبق اسناد توسعه‌دهنده توییتر، محدودیت ایلان ماسک برای مشاهده روزانه توییت‌ها برای مدیریت حجم درخواست‌های ارسال شده به رابط برنامه کاربردی توییتر (API) اعمال می‌شود.

در مدارک توسعه‌دهنده توییتر آمده است: «این محدودیت‌ها به ما کمک می‌کنند API معتبر و مقیاس‌پذیری را که جامعه توسعه‌دهندگان ما به آن متکی است، ارائه کنیم.»

جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر از معدود افرادی بود که در پست دوم ژوئیه از اقدامات اخیر ایلان ماسک دفاع کرد و اشاره کرد که «مدیریت توییتر سخت است» و احتمالاً این تصمیم برای منافع بیشتر این پلتفرم گرفته شده است.

جک دورسی افزود که مایل است ببیند توییتر به سمت ایده «پروتکل باز ایمن در برابر سانسور» مانند بیت‌کوین و نوستر حرکت می‌کند.

«امیدوارم هدف این باشد که پروتکل‌های باز مقاوم در برابر سانسور، همچون بیت کوین و نوستر را برای کمک به کاهش دستکاری در سیستم در نظر بگیرند. ایمنی در برابر سانسور اطلاعات برای همه خوب است و برای حفظ فضایی باز در اینترنت حیاتی است.»

البته به نظر می‌رسد ایلان ماسک، خارج از فضای دفترش در حال تمرین برای مبارزه با مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا