اخبار اتریوماخبار قانون‌گذاری

شرکت فیدلیتی هفتمین شرکتی است که برای ETF اسپات اتریوم اقدام می‌کند

صف شرکت‌های در انتظار تایید SEC طولانی‌تر شد.

 

شرکت فیدلیتی (Fidelity Investments) به جمع شرکت‌هایی که برای ETF اسپات اتریوم درخواست داده‌اند پیوسته است. به گفته جیمز سیفارت، فیدلیتی هفتمین شرکتی است که این درخواست را ارائه می‌دهد. شرکت فیدلیتی قصد دارد ETF اتریوم را در صرافی متعلق به Cboe Global Markets لیست کند. 

فیدلیتی، یک شرکت معروف در زمینه مدیریت دارایی، برای یک ETF اسپات اتریوم درخواست داده است. بر اساس گزارش‌ها، جیمز سیفارت، تحلیلگر ETFها، عکسی از این درخواست ثبت شده را در یک پست در X منتشر کرده است. سیفارت در این توییت نوشته که شرکت فیدلیتی به مسابقه ETF اتریوم پیوسته است. 

دیگر شرکت‌هایی که درخواست مشابه برای ETF اسپات اتریوم داده‌اند شامل VanEck، 21Shared and Ark، Hashdex، Grayscale، Invesco and Galaxy و BlackRock هستند. اکنون همه این شرکت‌ها منتظر تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا SEC هستند.

بر اساس درخواست ارائه شده، شرکت فیدلیتی قصد دارد ETF اتریوم را در صرافی متعلق به Cboe Global Markets لیست کند. بنابراین فیدلیتی نیز به صف انتظار غول‌های بزرگ مدیریت دارایی برای تصمیمات و قانون‌گذاری جدید SEC پیوسته است. 

افراد خوش‌بین به بازار کریپتو بر این باورند که تایید دو ETF اسپات برای بیتکوین و اتریوم بازار را تکان خواهد داد. آنها معتقدند که این اقدامات باعث می‌شود بازار کریپتو به روی مشارکت سرمایه‌گذاران فراوانی باز خواهد کرد. 

با ETFهای اسپات، کارگزاری‌های سنتی خواهند توانست به کاربران امکان خرید ETFهای فهرست شده را  بدهند و آنها را مانند سهام معامله کنند. بنابراین از نظر تئوری، ETFهای اسپات، هجوم زیادی از سرمایه‌گذاری را به سوی صنعت دارایی‌های دیجیتال جذب می‌کنند، به ویژه با حضور غول‌های بازار مانند Fidelity و BlackRock. 

در این میان در، در ۹ نوامبر، پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه شرکت بلک راک برای ETF اتریوم درخواست داده است، قیمت اتریوم نزدیک به ۱۳ درصد افزایش یافت. این قیمت به در آن زمان به سقف ۲۱۳۶ دلار رسید، اما از آن به بعد در تثبیت روند خود متزلزل بود. داده‌ها نشان می‌دهند که اتریوم در زمان نگارش این خبر با ۱۹۴۱ دلار مبادله می‌شود.

روند قیمت اتریوم
روند قیمت اتریوم – منبع: CoinMarketCap

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا