اخبار اتریوماخبار تحلیلی

اتریوم به تارگت ۳۰۰۰ دلاری خود رسید!

بررسی عوامل موثر در رشد قیمت اتریوم تا تارگت ۳۰۰۰ دلاری

 

قیمت اتریوم (ETH) برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ به سطح ۳۰۰۰ دلار رسیده است. این در حالیست که قیمت بیتکوین (BTC) به بالای ۵۲,۰۰۰ دلار رسیده، با وجود مقاومت در ۵۲,۸۰۰ دلار. این احتمال وجود دارد که عملکرد قابل توجه اتریوم توسط کاتالیزورهای متعددی مانند هیجان پیرامون درخواست ETFهای اسپات اتریوم و اپدیت Dencun هدایت شده باشد. آپدیت شبکه اتریوم، رویداد هاوینگ بیتکوین و ماهیت کاهش تورم اتریوم پس از آپدیت جدید خود کاتالیزورهای اصلی موثر در افزایش قیمت اتریوم و رسیدن به تارگت ۳۰۰۰ دلاری هستند. به دلیل محبوبیت برنامه سوزاندن کارمزد تراکنش، عرضه در گردش اتریوم در حال انقباض است.

اتریوم تارگت ۳۰۰۰ دلاری را تاچ کرد

انتقال شبکه از اثبات کار به اثبات سهام می‌تواند به این معنی باشد که بخشی از هزینه‌های به دست آمده توسط اعتبارسنجی سوزانده شده یا از گردش خارج می‌شود. این موضوع، همراه با افزایش اتریوم استیک شده، عدم تعادل عرضه و تقاضا را ایجاد می‌کند که همچنان روند صعودی را هدایت می‌کند. توسعه دهندگان دومین شبکه بزرگ ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا آپدیت Dencun را آغاز کنند. این شبکه همچنین proto-dankharding را معرفی می‌کند، ویژگی جدیدی که هزینه‌های تراکنش و هزینه‌های در دسترس بودن داده‌ها را برای زنجیره‌های لایه ۲ کاهش می‌دهد.

آپدیت Dencun همچنین پیشنهادهای مختلفی را برای بهبود اتریوم (EIP) در جهت افزایش مقیاس‌پذیری، کارایی و امنیت شبکه پیاده‌سازی خواهد کرد. Dencun که انتظار می‌رود در ماه مارس در شبکه اصلی راه‌اندازی شود، ترکیبی از آپدیت Cancun و Deneb است که به ترتیب لایه‌های اجرایی و اجماع اتریوم را ارتقا می‌دهند. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران با این دیدگاه هم‌عقیده هستند که اتریوم به دلیل آپدیت Dencun در حال رشد است.

چارت هفتگی قیمت اتریوم (ETH)
چارت هفتگی قیمت اتریوم (ETH) – منبع: TradingView

دیدگاه‌های متخصصان بازار کریپتو در مورد عملکرد اتریوم

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر و بنیانگذار MN Trading Consultancy، استدلال می‌کند که چرخش وجوه از بیتکوین می‌تواند به افزایش مداوم ETH کمک کند، به‌ویژه اگر بیت کوین با یک دوران اوج کوتاه‌مدت را بگذراند. پس از اینکه قیمت اتریوم از مارس ۲۰۲۲ بالای مقاومت هفتگی قابل توجهی بسته شد، احتمالا باید منتظر چشم‌انداز صعودی قوی‌تر در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت باشیم. با این حال، محاصره شدن این ارز دیجیتال در سطح قیمت ۳۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به عقب‌نشینی جزئی برای انباشت نقدینگی شود.

علاوه بر این، اتریوم با حمایت از سطح فیبوناچی ۰/۵ در طول روز در سطح ۲۹۲۰ دلار معامله شد. به گفته تحلیلگران، شاخص‌های تکنیکال مختلف، از میانگین متحرک گرفته تا شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) نشان می‌دهد که روند صعودی اتریوم همچنان ادامه خواهد داشت. تحلیلگران بر این باورند که تست مجدد موفقیت‌آمیز سطح ۳۰۰۰ دلار برای اتریوم می‌تواند FOMO را تحریک کند و سرمایه‌گذاران بیشتری را به خرید سوق دهد و روند قیمت اتریوم را تا تارگت ۴۰۰۰ دلار و در نهایت به بالاترین رکورد این رمزارز سوق دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا