اخبار بین المللاخبار تکنولوژی

همکاری شرکت ال جی با یونسکو برای توسعه هوش مصنوعی اخلاقی

تمرکز هر دو سازمان بر آموزش و گسترش اخلاقیات در هوش مصنوعی است.

 

شرکت تحقیقات هوش مصنوعی ال جی(LG AI Research) و یونسکو برای توسعه هوش مصنوعی اخلاقی، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این ابتکار بر ترویج فناوری هوش مصنوعی که به نفع بشریت و توسعه پایدار است، تمرکز دارد. هدف ال جی و یونسکو ارتقای آموزش اخلاق هوش مصنوعی و افزایش آگاهی جهانی از طریق تلاش‌های مشترک است.

بخش تحقیقات هوش مصنوعی ال جی برای پیشبرد قصد خود برای توسعه دانش و آگاهی از ابعاد اخلاقی هوش مصنوعی (AI) با یونسکو در سئول، وارد همکاری مهمی شده است. پیوستن یونسکو به یک شرکت کره جنوبی برای حمایت از توسعه اخلاقی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی اولین همکاری در نوع خود است. 

تعهد مشترک به هوش مصنوعی اخلاقی 

توافق بین ال جی و یونسکو بر ارتقای فناوری هوش مصنوعی متمرکز است که در خدمت منافع بشریت و توسعه پایدار است. هر دو طرف متعهد شده‌اند که ارزیابی‌های تاثیر اخلاقی هوش مصنوعی را تقویت کنند و مدل‌های حاکمیت قوی را برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت داده‌ها توسعه دهند. این ابتکار نشان دهنده تعهد آنها به حصول اطمینان از این است که هوش مصنوعی برای منافع بیشتر و در عین حال پایبندی به اصول اخلاقی مهار می‌شود. 

توانمندسازی از طریق آموزش

یکی از عناصر کلیدی این مشارکت شامل افزایش قابلیت‌های بخش دولتی و خصوصی از طریق دوره‌های گسترده آنلاین (MOOCs) است. این دوره‌ها به عنوان منابع آموزشی ارزشمندی عمل خواهند کرد و افراد و سازمان‌ها را مجهز به دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای هدایت پیچیدگی‌های اخلاقی هوش مصنوعی می کنند. علاوه بر MOOCs، هدف این همکاری تولید مواد آموزشی با تمرکز بر اخلاق هوش مصنوعی، گسترش بیشتر آگاهی و درک این زمینه حیاتی است. 

گسترش و مشارکت جهانی 

ال جی و یونسکو تلاش‌های خود را تنها به آموزش محدود نمی‌کنند. آنها همچنین متعهد به ترویج آگاهی درباره اخلاق هوش مصنوعی در مقیاس جهانی با میزبانی مشترک رویدادها و ابتکارات بین المللی هستند. این رویدادها سهام‌داران را از زمینه‌های مختلف، از جمله کسب‌وکارها، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و جامعه مدنی گرد هم می‌آورند و همکاری فراگیر و چندجانبه را تقویت می‌کنند. ال جی و یونسکو با به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف و بهترین شیوه‌ها به دنبال استفاده از قدرت هوش مصنوعی به نفع همه هستند. 

چارچوب یونسکو برای هوش مصنوعی اخلاقی

در نوامبر ۲۰۲۱، یونسکو با ایجاد اولین چارچوب جهانی برای استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی، موسوم به «توصیه‌هایی در مورد اخلاق هوش مصنوعی» گام مهمی برداشت. این چارچوب، که به اتفاق آرا توسط تمامی ۱۹۳ کشور عضو در کنفرانس عمومی یونسکو به تصویب رسید، به عنوان یک سند راهنما برای شکل‌دهی به توسعه اخلاقی و استقرار فناوری هوش مصنوعی عمل می‌کند. این چارچوب تاکید زیادی بر حفظ حقوق و کرامت بشر از طریق اصولی مانند شفافیت و انصاف دارد. 

بخش هوش مصنوعی ال جی قبلاً اصول اخلاقی هوش مصنوعی خود را در آگوست ۲۰۲۲ بیان کرده بود که نشان از تعهد او به ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی مسئولانه‌تر داشت. برای پیشبرد این اصول،ال جی به طور فعال در اجرای یک گروه برای ارزیابی تأثیر هوش مصنوعی و یک گروه برای اخلاق هوش مصنوعی با همکاری سایر شرکت‌های وابسته در گروهال جی مشارکت داشته است. این رویکرد بر تغییر تمرکز ال‌جی تاکید می‌کند و رفاه مشتری را بر پیشرفت تکنولوژی اولویت می‌دهد. 

یک چشم‌انداز مشترک برای هوش مصنوعی قابل اعتماد 

بائه کیونگ هون، رئیس تحقیقات هوش مصنوعیال جی، نسبت به این همکاری ابراز خوش‌بینی کرد و نتایج مثمر ثمری را پیش‌بینی کرد که در سراسر کسب‌وکارها، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و جامعه مدنی منعکس می‌شود. او بر اهمیت توسعه هوش مصنوعی در چارچوب اعتماد جهانی تاکید کرد و دیدگاه مشترک ال جی و یونسکو برای توسعه هوش مصنوعی مسئولانه و قابل اعتماد را تاکید کرد. 

کیم سو هیون، مدیر دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه یونسکو نیز بر اهمیت این تلاش مشترک تأکید کرد و تأکید کرد که تلاش‌های ترکیبی آن‌ها منجر به همکاری فراگیر خواهد شد. با به اشتراک گذاشتن تجربیات متنوع و بهترین شیوه‌ها، آنها قصد دارند از پتانسیل هوش مصنوعی برای منافع بیشتر استفاده کنند.

مشارکت بین ال‌جی و یونسکو نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در حوزه هوش مصنوعی اخلاقی است. همانطور که جامعه جهانی با چالش‌ها و فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می‌کند، این همکاری به عنوان راهکاری روشن برای توسعه و استفاده مسئولانه از آن عمل می‌کند. ال‌جی و یونسکو با تعهد به آموزش، آگاهی و مشارکت جهانی، قصد دارند راه را برای هوش مصنوعی که با بالاترین استانداردهای اخلاقی همسو باشد، محافظت از حقوق بشر و ارتقای رفاه همه، هموار کنند. این مشارکت پیشگام، مسیری برای همکاری‌های آینده در پیگیری هوش مصنوعی اخلاقی هموار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا