اخبار اتریوم

ویتالیک بوترین: راه‌حل‌هایی برای رول‌آپ و مقیاس پذیری اتریوم وجود دارد

ویتالیک بوترین معتقد است که حل‌های مقیاس پذیری اتریوم به ویژه رول آپ، آینده روشنی دارد.


ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم نسبت به پیشرفت‌ راه حل‌های مقیاس پذیری اتریوم، به ویژه رول آپ‌ها ابراز خوشبینی کرد.

رول آپ یک راه حل لایه ۲ اتریوم است تراکنش‌های خارج از شبکه اصلی اتریوم را پیش می‌برد اما حتماً داده‌های تراکنش را روی آن پست می‌کند. رول آپ اتریوم به شبکه اجازه می‌دهد تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد و به طور بالقوه هزینه‌ها را کمتر کند.

این رول آپ‌ها و مقیاس پذیری اتریوم باید برای ارزیابی بلوغ و عملکرد به مراحل صفر تا ۲ طبقه‌بندی شوند. مرحله اول یک دستاورد قابل توجه برای هر مجموعه به حساب می‌آید و نشان دهنده یک سیستم اثبات کاملاً عملیاتی، خروج بدون مجوز برای کاربران و ایجاد یک شورای امنیتی است.

در این میان، دستاورد Arbitrum One در این مرحله نشان دهنده توانایی این پروژه در پشتیبانی از مقیاس پذیری اتریوم است. از طرفی فراخوان بوتین برای ۱۰ مورد ادغام مرحله ۱ در سال آینده به همراه تمرکز زدایی، ضروری و البته بلند پروازانه است. 

درایو رول آپ مرحله ۱ در کنار مزایا چالش‌هایی نیز دارد. علاوه بر این، رول آپ و مقیاس پذیری اتریوم می‌تواند توان عملیاتی اتریوم را افزایش دهد، از کاربران و برنامه‌های بیشتر پشتیبانی کند، هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد و تجربه کاربر را بهتر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا