اخبار تکنولوژی

تحقیقات جدید MIT: شغل شما در برابر تهدید هوش مصنوعی امن است

هوش مصنوعی هیچ خطری برای مشاغل شما ندارد!

 

مطالعه‌ای مشترک توسط موسسه MIT CSAIL، MIT Sloan و IBM انجام شد که دیدگاه متفاوتی را در مورد قابلیت اقتصادی هوش مصنوعی (AI) در خودکارسازی وظایف، به ویژه در بخش مشاغل کامپیوتری ارائه می‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم حرفه‌های کامپیوتری توانایی جایگزینی با هوش مصنوعی را دارند. این بدان معناست که تنها حدود 23 درصد از حقوق پرداخت شده برای مشاغل کامپیوتری توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند. در نتیجه، هوش مصنوعی نمی‌تواند جای نیروی کار را بگیرد و این کاملاً بر خلاف ترسی است که عموم مردم در مورد هوش مصنوعی دارند. 

این مطالعه از یک مدل تحلیلی سه جانبه برای بررسی ارزیابی‌های خود استفاده می‌کند. برخی از این تحقیقات عبارتند از: 

  • ارزیابی قابلیت هوش مصنوعی در خودکار سازی وظایف خاص
  • بررسی عملکرد فنی
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک سیستم هوش مصنوعی 
  • منطق اقتصادی پشت ساخت و استقرار سیستم‌های هوش مصنوعی

هزینه‌های سیستم هوش مصنوعی 

محققان همچنین پیامدهای کاهش بالقوه هزینه‌های سیستم هوش مصنوعی و نحوه تاثیر گذاری چنین تغییراتی بر سرعت اتوماسیون در بخش‌های مختلف را نیز بررسی می‌کنند. آنها معتقدند که کاهش قابل توجه در هزینه‌های پیاده سازی می‌تواند پذیرش هوش مصنوعی را تسریع کند، در حالی که افزایش نیازهای محاسباتی، کمبود داده و کمبود کارگران ماهر می تواند سرعت این انتقال را کاهش دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که نرم‌افزار و خدمات ابری ممکن است شاهد ظهور یک مدل کسب‌وکار جدید با محوریت هوش مصنوعی به‌عنوان یک سرویس همه جانبه باشند، که به طور بالقوه چشم‌انداز را از سطح یک شرکت فردی به یک سرویس گسترده‌تر تغییر می‌دهد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا