اخبار صرافی ها

تخفیف ۳۰۰۰ دلاری بیت کوین در صرافی بایننس

تخفیف ۳۰۰۰ دلاری بیت کوین با وجود تعلیق بایننس

 

بیت کوین با قیمتی بیش از ۲۷۵۰۰ دلار در Binance.US به فروش می‌رسد، که تقریباً ۳۰۰۰ دلار از قیمت‌های جهانی اسپات کمتر است. اما یک موضوع مهم وجود دارد! 

در نهم ژوئیه، گروهی از کاربران بازار کریپتو متوجه اختلاف قیمت فزاینده بین رمزارزهای فهرست‌شده در صرافی رمزارز ایالات متحده و قیمت‌های جهانی بازار اسپات آن‌ها شدند و بسیاری آن را «دپگ» ارزهای دیجیتال می‌نامند.

چارت جفت ارز BTC/USD در صرافی بایننس قیمت ۲۷۵۳۶ دلار را نشان می‌دهد
چارت جفت ارز BTC/USD در صرافی بایننس قیمت ۲۷۵۳۶ دلار را نشان می‌دهد – منبع: Binance.US

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۲۷۵۳۶ دلار در صرافی‌ها در برابر دلار آمریکا معامله می‌شود که حدود ۸/۵ درصد تخفیف نسبت به قیمت‌های جهانی دلار آمریکا با قیمت ۳۰۱۰۶ دلار در زمان نگارش این خبر است.

سایر رمزارزها نیز بر اساس دلار آمریکا با تخفیف معامله می‌شوند. قیمت اتریوم در صرافی بایننس آمریکا حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است و در زمان نگارش این خبر ۱۶۹۵ دلار معامله می‌شود. برخی از استیبل کوین‌ها مانند USDT نیز با قیمت ۰/۹۱۵ دلار و کمتر از جفت ارز خود در بورس معامله می‌شوند.

با این حال، و با وجود فریبنده بودن این میزان تخفیف، واقعیت این است که اکثر سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند.

دلیل این امر این است که این تخفیف تنها زمانی اعمال می‌شود که یک ارز دیجیتال در برابر فیات دلار در صرافی ارزهای دیجیتالی معامله شود.

مشکل اینجاست که کاربران صرافی بایننس آمریکا از نهم ژوئن که به حالت تعلیق درآمد، قادر به واریز دلار جدید به پلتفرم نبودند. در واقع، این بدان معناست که ارزهای دیجیتال تخفیف خورده را فقط می‌توان با دلاری که پیش از به تعلیق درآمدن این صرافی در حساب کاربران موجود بوده خریداری کرد.

نگرانی‌ها مبنی بر اینکه صرافی بایننس به زودی برداشت دلار آمریکا را متوقف خواهد کرد باعث شده است که برخی از کاربران ارزهای دیجیتال خود را زیر ارزش بازار معامله کنند.

بر اساس ایمیل Binance.US به مشتریانش که در توییتر منتشر شده، آخرین روز برای برداشت دلار ۲۰ ژوئیه خواهد بود.

در اواخر ماه مه، وضعیت مشابهی در رابطه با دلار استرالیا در شعبه استرالیا بایننس رخ داد. قیمت بیت کوین در بایننس در مقایسه با قیمت‌های جهانی اسپات در هنگام معامله در برابر دلار استرالیا ۲۰ درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا