اخبار صرافی ها

چهار ماه زندان برای مدیرعامل سابق بایننس، CZ

رئیس سابق صرافی بایننس، CZ، چهار ماه را پشت میله‌های زندان سپری خواهد کرد.

 

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس، به چهار ماه زندان محکوم شد. قاضی، ریچارد جونز که این حکم را «مناسب» و «معقول» توصیف کرد، گفت که ژائو دارای پرسنل و منابع لازم برای پیروی از قوانین ایالات متحده بود، اما این کار را انجام نداد.

لازم به ذکر است، ژائو که دارایی خالص ۳۳ میلیارد دلاری دارد، ثروتمندترین زندانی ایالات متحده خواهد بود. در طول جلسه صدور حکم در سیاتل، قاضی جونز با درخواست وزارت دادگستری مبنی بر افزایش مجازات به سه سال (بالاتر از دستورالعمل‌های مربوط مجازات) مخالفت کرد. او اشاره کرد که هیچ مدرکی دال بر اینکه ژائو از فعالیت غیرقانونی صرافی مطلع شده، وجود ندارد. با این حال، وزارت دادگستری به پرونده قبلی اشاره کرد که در آن یک قاضی توانست استنباط کند که متهم، از انجام فعالیت غیرقانونی آگاه است. به گفته وکیل دادگستری، نقض قوانین اصلی ایالات متحده، مدل کسب و کار صرافی بایننس است و عدم مجازات CZ، با قانون اسرار بانکی (BSA) مغایرت دارد.

وزارت دادگستری همچنین بیان کرد که بایننس و رئیس سابق آن، تنها پس از اینکه گیر افتادند، به رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌تر روی آوردند. از این رو، این تلاش‌ها بر خلاف اظهارات وکلای ژائو، مستحق یک حکم مشروط نیست. وکیل دادگستری پیش‌بینی کرد که اجرای چنین حکم جزئی، در واقع انگیزه‌ای برای نقض قوانین ایالات متحده در «بزرگترین مقیاس ممکن» خواهد بود. وکیل مدافع همچنین، به پرونده آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی BitMEX اشاره کرد تا از موکل خود دفاع کند.

ژائو که در جریان صدور حکم خود فرصت صحبت کردن داشت، مسئولیت عدم ایجاد یک برنامه KYC/AML را پذیرفت اما ذکر کرد که او بعدها، بایننس را برای همکاری با دولت هدایت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا