اخبار تکنولوژی

مایکروسافت چت بات هوش مصنوعی Xbox را آزمایش می‌کند

مایکروسافت می‌گوید پشتیبانی Xbox قادر خواهد بود از طریق تعامل به زبان طبیعی، خدمات سریع‌تری ارائه دهد.

 

شرکت مایکروسافت به‌عنوان توسعه‌دهنده Xbox، در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی است که می‌تواند به حل مشکلات پشتیبانی مشتریان کمک کند و به عنوان یک نماینده پشتیبانی فنی مجازی عمل می‌کند.

مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای پاسخ به درخواست‌های کاربران، در حال آزمایش یک نمونه اولیه داخلی از یک شخصیت انیمیشنی است که می‌تواند موضوعات پشتیبانی Xbox را با استفاده از صدا یا متن تجزیه و تحلیل کند و پاسخ‌هایی ارائه دهد.

با استفاده از تصاویری از کتابخانه بازی‌های ویدئویی خود، این نمونه اولیه AI جدیدترین تلاش مایکروسافت برای ارائه یک دستیار دیجیتال است؛ آن هم پس از اینکه Cortana الهام گرفته از Halo را در سال ۲۰۲۳ متوقف کرد.

هایان زانگ، مدیرکل بخش هوش مصنوعی بازی‌های Xbox، در یک ایمیل به Decrypt تأیید کرد: «ما در حال آزمایش یک نماینده مجازی پشتیبانی Xbox هستیم، یک نمونه اولیه داخلی از یک شخصیت انیمیشنی که می‌تواند موضوعات پشتیبانی Xbox را با صدا یا متن جست‌وجو کند. این نمونه اولیه به بازیکنان کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر با استفاده از زبان طبیعی به کمک موضوعات پشتیبانی دست یابند که با استفاده از اطلاعات موجود در صفحات پشتیبانی Xbox مقدور است.»

چت بات با پرسیدن این سوال «امروز چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟»، تعامل با مشتری را آغاز می‌کند. از این مرحله کاربران می‌توانند با نماینده هوش مصنوعی در مورد مشکلی که می‌خواهند حل شود، بحث کنند.

نمونه اولیه Xbox آخرین پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط یک شرکت تحت مالکیت مایکروسافت ارائه شده است. 

در سپتامبر، مایکروسافت از Copilot AI جدید خود، که جایگزین Cortana در ویندوز ۱۱ و مایکروسافت ۳۶۵ شده است، رونمایی کرد. از طریق شراکت خود با توسعه‌دهنده ChatGPT، مایکروسافت مدل هوش مصنوعی مولد تصویر Dall-E 3 OpenAI را یکپارچه کرد.

مایکروسافت با شعار «ما معتقدیم مایکروسافت جایی است که تجربیات مفید در حوزه هوش مصنوعی به سادگی، همراه با امنیت و مسئولیت‌پذیری در محصولاتی که استفاده می‌کنید، گرد هم می‌آیند» فعالیت خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد گسترده‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا