اخبار صرافی هاخبر فوری

احراز هویت در صرافی کوکوین اجباری می‌شود

هشدار برای کاربران ایرانی صرافی بین‌المللی کوکوین


صرافی ارز دیجیتال
کوکوین (KuCoin) در ۲۸ ژوئن اعلام کرد که از ۲۴ام تیر احراز هویت را برای تمام کاربران خود اجباری می‌کند. این صرافی با هدف افزایش انطباق با مقررات جهانی مبارزه با پول‌شویی و تقویت سیستم احراز هویت مشتری (KYC) تایید کاربران را اجباری می‌کند.

بر اساس قوانین جدید سیستم احراز هویت مشتری (KYC)، صرافی کوکوین به کاربران جدید نیاز دارد تا مراحل مربوط به تأیید هویت را برای دسترسی به همه خدمات تکمیل کنند. 

بر این اساس، کاربرانی که پیش از تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۲۳ ثبت‌نام کرده‌اند باید فرآیند احراز هویت را برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های صرافی کوکوین تکمیل کنند. در این اطلاعیه آمده است که این کاربران قادر به واریز وجوه جدید نخواهند بود، اما امکان برداشت وجه همچنان وجود دارد.

صرافی کوکوین اعلام کرد که کاربران فعلی KuCoin همچنان می‌توانند در معاملات اسپات و فیوچر فعالیت کنند. سایر خدمات موجود برای کاربران عبارتند از استرداد از مرکز استیکینگ و وام کوکوین، و همچنین استرداد وجوه قابل معامله در صرافی.

جانی لیو، مدیرعامل KuCoin به کوین تلگراف گفت: «فرایند کامل احراز هویت مشتری از کاربران می‌خواهد که نام، شماره شناسایی، تاریخ تولد، آدرس و تصویر خود را ارائه دهند و تشخیص شوند. او اشاره کرد که صرافی کوکوین داده‌های شناسایی و تأیید مشتری را که طبق قوانین و مقررات حوزه‌های قضایی مورد نیاز است، پردازش و بررسی می‌کند. 

بر اساس الزامات قوانین و مقررات حوزه‌های قضایی صرافی کوکوین اطلاعات مربوط به کسب‌وکار و میزان ریسک مشتری را جمع‌آوری می‌کند. 

مدیرعامل شرکت در ادامه گفت که سیستم احراز هویت مشتری یک اصل است که کوکوین همیشه به آن پایبند بوده و افزود که شناسایی هویت یک فرآیند اجباری است. لیو تاکید کرد: «از آنهایی که مقررات جهانی در رابطه با احراز هویت مشتری به صورت یکپارچه وجود ندارد، کوکوین خط مشی سیستم احراز هویت مشتری خود را برای مطابقت با مقررات در حوزه‌های قضایی تنظیم کرده است.»

این آپدیت جدید بر کاربران بسیاری در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. صرافی کوکوین می‌گوید تا جولای ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ میلیون حساب کاربری در پلتفرم خود ثبت کرده است.

کوکوین یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتوی جهان از نظر حجم معاملات است. بر اساس داده‌های CoinGecko، در زمان نگارش این خبر، حجم معاملات روزانه این صرافی با بیش از ۸ میلیون بازدید ماهانه به حدود ۵۴۰ میلیون دلار می‌رسد. برای مقایسه، صرافی Kraken مستقر در ایالات متحده حدود ۵ میلیون بازدید در ماه دارد که روزانه حدود ۳۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در آن معامله می‌شود.

برخی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال اخیراً سیاست‌های مربوط به سیستم احراز هویت مشتری را افزایش داده‌اند. در ماه مه، صرافی Bybit کاربرانی را که احراز هویت نشده بودند، از برداشت بیش از ۲۰ هزار تتر منع کرد.

مجرمان سایبری بر روی الزامات سیستم احراز هویت مشتری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و طبق گزارشات، از آوریل ۲۰۲۳، حساب‌های کریپتوی هک‌شده و تاییدشده را در دارک‌نت به قیمت ۳۰ دلار می‌فروشند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا