اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

شکست بیت کوین برای عبور از قیمت ۳۰ هزار دلار

بیت کوین به سختی توانسته سطح قیمت ۲۸ هزار دلار را نگه دارد

بیت کوین در تاریخ ۶ آوریل شاهد شکست دیگری برای خروج از محدوده معاملاتی بود، چرا که قیمت ۲۸ هزار دلار محدوده قیمت نامطمئن و ناپایداری به نظر می‌رسید.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

تریدرها بیت کوین را با قیمت پایین‌تری معامله می‌کنند

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این خبر زیر ۲۸ هزار دلار معامله می‌شود.

این جفت ارز روز گذشته به رقم ۲۹ هزار دلار نزدیک شده بودند که در یکی از تحلیل‌ها به عنوان یک حرکت طراحی‌شده از سوی نهنگ‌ها شناخته شده بود.

این تحلیل البته درست به نظر می‌رسید، چرا که حرکت صعودی محو شد و قیمت لحظه‌ای در محدوده باریکی باقی ماند.

بنابراین سطح قیمت ۳۰ هزار دلار تست نشد و همین موضوع موجب ناامیدی افرادی شد که به ادامه روند صعودی در سال ۲۰۲۳ همچنان امیدوار هستند.

در تفسیر دیگری، منابع نظارتی متریال ایندیکیتورز اشاره کردند که تریدرها نقدینگی پیشنهادی و درخواستی خود را مطرح کرده‌اند و منطقه احتمالی حرکت را برای قیمت لحظه‌ای در محدوده قیمت پایین‌تری درنظر گرفته‌اند.

با توجه به نتیجه تأثیر قیمت فعلی در بازه‌های زمانی کوتاه، پلتفرم تحلیلی Skew پیش‌بینی خود را ارائه کرد؛ به این ترتیب که حرکت جفت ارز BTC/USD را با عنوان crabbing توصیف کرد که به معنی حرکت به طرفین، با فضای کمی برای مانور است.

نگرانی درباره الگوی سقف دوقلو همچنان باقی است

تریدر و تحلیلگر شناخته‌شده، Rekt Capital، حرکت قیمت به سمت سطح ۲۷ هزار دلار را به عنوان سیگنال بالقوه‌ای پیش‌بینی کرد مبنی بر اینکه تشکیل الگوی بلندمدت سقف دوقلو همچنان ادامه دارد.

او در توییتر خود در توضیح چارت زیر نوشت: «شکست اخیر بیت کوین برای عبور از سطح مقاومت الگوی سقف دوقلو به این معنی است که برای تشکیل بخش دوم برآمدگی الگو، بیت‌کوین همچنان می‌تواند افت قیمت داشته باشد.»

او در ادامه افزود: «به طور کلی، الگوی سقف دوقلو شبیه حرف M است. بنابراین قسمت دوم الگو با کاهش قیمت بیت کوین تا قم ۲۷ هزار دلار (قسمت آبی در چارت) شکل می‌گیرد.»

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Rekt Capital

کاربران به طور کلی در مورد مسیر حرکت بیت کوین در سال آینده خوش‌بین بودند.

پس از این شروع قدرتمند، تریدر و تحلیلگر Credible Crypto بار دیگر پیش‌بینی خود را مبنی بر اینکه جفت ارز BTC/USD در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود خواهد رسید، تأیید کرد.

در بخشی از تفسیر اخیر او آمده است: «کاهش قیمت به محدوده ۲۳ تا ۲۵ هزار که هفته‌ها در مورد آن صحبت کردم، به این معنی نیست که تحلیل‌های قبلی نادرست بوده‌اند. این موضوع جای نگرانی ندارد.» 

پیش از این، کوین تلگراف در تحلیلی از تشکیل یک الگوی سقف دوقلوی صعودی برای بیت کوین در سال ۲۰۲۵ خبر داد و قیمت بالای ۲۰۰ هزار دلار را برای این رمزارز پیش‌بینی کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا