اخبار صرافی ها

رمزارز مونرو از صرافی بایننس حذف شد

آیا با حذف مونرو از صرافی بایننس باید منتظر ممنوعیت مطلق این رمزارز باشیم؟

 

اعلام خروج مونرو توسط صرافی بایننس در ۲۰ فوریه سروصدا به پا کرد. در پس این تصمیم فنی، یک جنگ قدرت میان طرفداران رمزارزهای کمتر شناخته‌شده و کشورهایی درمی‌گیرد که می‌خواهند آنها را ممنوع کنند. 

مونرو با تراکنش‌های غیرقابل ردیابی خود، به کابوس قانون‌گذاران تبدیل شد. فناوری حفظ حریم خصوصی آن برخلاف بیتکوین، از ردیابی جریان‌های مالی جلوگیری می‌کند. به گفته مخالفان، این امر پولشویی و تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی را آسان‌تر می‌کند.

برخی از دولت‌ها، مانند ایالات متحده و بریتانیا، تصمیم گرفته‌اند با وادار کردن صرافی‌ها به حذف رمزارزهای ناشناس از فهرست خود، فرآیند سرکوب را آغاز کنند. صرافی بایننس سرانجام با محروم کردن مونرو در ۲۰ فوریه تسلیم این فشارها شد.

آیا با حذف مونرو از صرافی بایننس باید منتظر ممنوعیت مطلق این رمزارز باشیم؟

حذف مونرو توسط صرافی بایننس احتمالاً اولین قدم است. اغلب کارشناسان معتقدند که تنظیم‌کنندگان قوانین در نهایت رمزارزهای ناشناس را به طور کامل ممنوع خواهند کرد و آنها را به عنوان یک تهدید سیستمی در نظر می‌گیرند.

البته این سوال باقی می‌ماند که آنها چگونه این کار را از نظر فنی اجرا خواهند کرد، چرا که ماهیت این ارزهای غیرمتمرکز به این صورت است که ذاتاً خارج از کنترل دولت هستند.

برخی از ایالت‌ها ممکن است مالکیت مونرو را تحریم کنند، برخی دیگر ممکن است از استفاده از آن در قلمرو خود جلوگیری کنند؛ اقدامات رادیکالی که باعث اعتراض در میان علاقه‌مندان به رمزارزها می‌شود.

در صورتی که ممنوعیت کامل اعمال شود، می‌تواند باعث ایجاد یک جایگزین غیرقابل ردیابی برای مونرو شود یا به ظهور شبکه‌های کریپتو موازی خارج از دسترس قانون‌گذاران کمک کند. به طور خلاصه، جنگ برای ایالت‌ها به پایان نرسیده است.

جنگ میان مونرو و قانون‌گذاران به کجا می‌رسد؟

پیش بینی نتیجه این کشمکش بی‌امان بین رگولاتورها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده دشوار است. کشورها ابزارهای قدرتمندی برای وادار کردن عوامل تاثیرگذار در این اکوسیستم دارند. اما تاریخ نشان داده که ریشه‌کن کردن فناوری‌های غیرمتمرکز عملا غیرممکن است.

نتیجه این نبرد هر چه که باشد، یک موضوع اساسی را مطرح کرده است. آیا گمنامی باید فدای امنیت و کنترل شود؟ یا باید از آن به عنوان یک حق اساسی سیاسی برای پروژه‌ها و رمزارزها دفاع کرد؟ فراتر از مونرو، این کل فلسفه ارزهای دیجیتال است که زیر سوال رفته است.

مونرو با فناوری پنهان و غیرقابل شناسایی خود، رگولاتورهایی را که آن را تهدیدی برای ریشه‌کن کردن می‌دانند، متزلزل می‌کند. به نظر می‌رسد حذف از صرافی بایننس تنها اولین قدم به سوی ممنوعیت شدید رمزارزهای ناشناس یا کمتر شناخته‌شده باشد. اما حامیان این رمزارزها بدون مبارزه تسلیم نخواهند شد. جنگ تازه شروع شده است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا