اخبار آلت کوین ها

توکن شیبا خود را برای افزایش ۷۵ درصدی آماده می‌کند

تریدرهای شیبا اینو با راه‌اندازی شبکه شیباریوم در وضعیتی قرار گرفته‌اند که تصور می‌کنند با تأخیر در تصمیم‌گیری ممکن است یک فرصت بالقوه را از دست بدهند، هرچند که به نظر می‌آید زمان مناسبی برای خرید شیبا نباشد.

با نزدیک شدن به زمان اجرای شبکه لایه ۲ شیباریوم، ارز دیجیتال شیبا اینو امید دارد که بتواند چیزی فراتر از یک میم‌کوین مبتنی بر داج‌کوین باشد. در همین حال، توکن شیبا تاکنون بهترین عملکرد را در سال ۲۰۲۳ داشته است.

 

قیمت توکن شیبا ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش دارد

قیمت شیبا چیزی حدود ۶۰ درصد بر اساس نرخ سالانه افزایش داشته و به بالاترین نرخ خود از نوامبر ۲۰۲۲ رسیده است.

چارت قیمت روزانه SHIB/USDT
چارت قیمت روزانه SHIB/USDT – منبع: TradingView

این دستاوردها عمدتاً به دلیل شرایط کلان مساعد به وجود آمد که باعث تجمعات مشابه در سایر نقاط بازار کریپتو شد، ظاهر شد. با این وجود، افزایش قیمت SHIB زمانی شتاب گرفت که سرمایه‌گذاران تصمیم به اعلام زمان انتشار نسخه بتا شیباریوم گرفتند.

طبق گزارش‌ها، شیباریوم یک شبکه لایه ۲ است که بر روی شبکه اصلی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود. به عبارت دیگر، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را ساخته و منتشر کنند در حالی که هدفشان هزینه‌های پایین‌تر تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بهتر شبکه بود.

از تاریخ شانزدهم ژانویه ، یعنی زمانی که تیم شیبا مخاطبین را برای انتشار شیباریوم آماده کرد، قیمت شیبا۲۵ درصد افزایش داشته.

 

قیمت شیبا: آیا یک افزایش قیمت ۷۵ درصدی دیگر در راه است؟

با توجه به شاخص قدرت نسبی (RSI) که در هجدهم ژانویه تقریباً به رقم ۸۶ رسید و شانزده واحد بالاتر از آستانه خرید ۷۰ تایی بود، افزایش قیمت شیبا اینو باعث شد که درخواست برای خرید این ارز در بازه زمانی روزانه بسیار بالا برود.

در حالت ایده‌آل، قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در محدوده اشباع فروش، سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا اوراق بهادار خود را به فروش بگذارند و همین امر منجر به اصلاح قیمت می‌شود. به عبارت دیگر، خطر سقوط شیبا به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود، که با خط آبی در نمودار زیر نشان داده شده است، نزدیک به ۰/۰۰۰۰۱۱۲۰ دلار است.

چارت قیمت روزانه SHIB/USDT روی تریدینگ ویو
چارت قیمت روزانه SHIB/USDT – منبع: TradingView

با این حال، اگر مبنا را بر الگوی برگشت صعودی در نمودار هفتگی بگذاریم، افزایش قیمت شیبا احتمالا ادامه خواهد داشت. این الگو که «گوه سقوط» (falling wedge) نامیده می‌شود، زمانی ایجاد می‌شود که روند قیمت در محدوده‌ای که توسط دو خط روند نزولی و همگرا تعریف می‌شوند، کاهش پیدا کند.

پس از اینکه قیمت در جایی بالاتر از خط روند بالایی در نمودار و به سمت سطح برابر با حداکثر ارتفاع گوه شکسته می‌شود، الگوی به حالت عادی خود برمی‌گردد.

شیبا مطابق شکل زیر وارد مرحله شکست الگوی گوه سقوط خود شده است. این ارز تا مارس ۲۰۲۳ رشد صعودی تا رقم ۰/۰۰۰۰۰۲۰۶۳ دلار را مشاهده می کند که ۳۵ درصد نسبت به سطح قیمت فعلی افزایش خواهد داشت.

چارت قیمت هفتگی SHIB/USDT که گوه سقوط را نشان می دهد
چارت قیمت هفتگی SHIB/USDT که گوه سقوط را نشان می دهد – منبع: TradingView

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح مقاومت موقت خود در میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (خط قرمز) نزدیک به ۰/۰۰۰۰۰۱۳۰۹ دلار تغییر کند، طبق یک سناریوی بالقوه نزولی خواهی دید که شیبا از هدف شکست گوه بازمی‌ماند.

چنین رکودی  ریسک حرکت قیمت شیبا به سمت خط روند بالایی گوه نزدیک به ۰/۰۰۰۰۰۸۰۰ دلار یا ۴۰ درصد پایین‌تر از سطوح قیمت فعلی را بالا می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا