اخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار تحلیلی

پیش‌بینی قیمت رمزارزهای برتر بیتکوین، اتریوم و ریپل

آیا بیتکوین ۴۰ هزار دلاری در راه است؟

 

قیمت بیتکوین می‌تواند ۵ درصد افزایش پیدا کرده و سطح ۴۰ هزار دلار را تست کند.

قیمت اتریوم با حرکتی ۵ درصدی از محدوده ۲۱۴۱ دلار بالاتر می‌رود و شاخص قدرت نسبی (RSI) آن منعکس‌کننده شتاب بیتکوین است.

قیمت ریپل نیز با ۱۰ درصد افزایش به قیمت ۰/۶۵۸۲ دلار می‌رسد که به‌عنوان مانع عرضه شناخته شده، اما تنها در صورتی که سطح حمایت ۰/۵۹۸۱ دلار حفظ شود.

قیمت بیت‌کوین (BTC) در حال حاضر جهت‌گیری صعودی دارد و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال را نیز به سمت سقف‌های بالاتری هدایت می‌کند. این موضوع همچنین به نوسانات فزاینده به خاطر عواملی مانند مشکلات قانونی صرافی بایننس و تاییدیه‌های ETF اشاره دارد.

اگر RSI کافی باشد، بیتکوین صعود می‌کند

قیمت بیتکوین (BTC) از سطح مقاومت ۳۸۰۰۸ دلاری عبور کرده و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۳۸۱۳۹ دلار معامله می‌شود. پتانسیل افزایش قیمت آن تا محدوده بالای ۳۸۴۱۴ دلار یا در حالت بسیار صعودی، تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد.

شاخص RSI به سمت بالا حرکت می‌کند و در آستانه عبور از بالای خط سیگنال (باند زرد) است. از لحاظ تاریخی، هر بار که این کراس اوور اتفاق می‌افتد، BTC با حرکتی جسورانه به سمت بالا رفته و در نتیجه این کراس اوور را به عنوان سیگنال خرید برداشت می‌کنند.

به همین ترتیب، نوسانگر AO همچنان در قلمرو مثبت باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که با وجود کشش نزولی قوی گاوها همچنان کنترل را در دست دارند.

شاخص RSI و AO بیتکوین
شاخص RSI و AO بیتکوین – منبع: TradingView

از سوی دیگر، افزایش فشار فروش می‌تواند منجر به کاهش قیمت بیتکوین به زیر سطح حمایت ۳۸۰۰۸ دلار شود یا بدتر از آن، حمایت ۳۵۴۸۷ دلار را تست کند. در یک مورد وخیم‌تر، رکود ممکن است باعث شود که بیتکوین تلاقی پشتیبانی بین خط افقی و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) را در ۳۳۹۱۲ دلار از دست بدهد. شکستن و بسته شدن قیمت زیر این سطح، سناریوی صعودی را باطل می‌کند و بازار را برای روند نزولی به سوی به سطح ۳۰ هزار دلار تنظیم می‌کند.

قیمت اتریوم ۵ درصد افزایش می‌یابد

قیمت اتریوم (ETH) به افزایش ۵ درصدی چشم دوخته است تا محدوده ۲۱۴۱ دلار را قبل از اصلاح احتمالی تست کند، در حالی که شکن صعودی (Bullish Breaker) همچنان به عنوان منطقه حمایت باقی مانده است. حمایت بعدی در ۲۰۲۹ دلار است که اتریوم همچنان بالاتر از آن قرار دارد. مانند مورد بیتکوین، RSI اتریوم در آستانه عبور از بالای خط سیگنال است که به حرکت احتمالی به سمت بالا اشاره می کند.

شاخص RSI و AO اتریوم
شاخص RSI و AO اتریوم – منبع: TradingView

با این حال، اگر فروشندگان بر روند بازار غلبه کنند، قیمت اتریوم می‌تواند به منطقه عرضه نزول کند و ادامه حرکت به سمت پایین را با شکستن و بسته شدن قیمت زیر خط ۱۹۳۵ دلار تایید شود. این رکود می‌تواند منجر شود قیمت اتریوم شکن صعودی را به منطقه عرضه تحت حمایت ۱۸۴۶ دلار بازگرداند.

قیمت ریپل باید بالاتر از ۰/۵۹۸۱ دلار حفظ شود تا ۱۰ درصد افزایش یابد

ریپل (XRP) به سوی یک افزایش ۱۰ درصدی به سمت مانع عرضه از ۰/۶۵۸۲ دلار تا ۰/۷۱۸۶ دلار حرکت می‌کند، اما همه چیز به این بستگی دارد که سطح حمایت ۰/۵۹۸۱ دلار حفظ شود یا خیر. برای تایید روند صعودی، XRP باید خط وسط منطقه عرضه را در ۰/۶۸۵۷ دلار بشکند. در یک مورد بسیار صعودی، به زودی می‌توان به سطح قیمت ۰/۸۰۰۰ دلار رسید.

شاخص RSI و AO ریپل
شاخص RSI و AO ریپل – منبع: TradingView

از سوی دیگر، در صورت غلبه فروشندگان، فشار فروش می‌تواند قیمت XRP را به زیر ۰/۵۹۸۱ دلار برساند و در نتیجه سناریوی صعودی را باطل کند. در صورت یک حرکت ممتد به سمت پایین، قیمت ریپل می‌تواند SMA ۵۰ روزه را در ۰/۵۸۵۳ دلار تست کند، با چشم انداز ضرر بیشتر از SMAهای ۲۰۰ و ۱۰۰ روزه به ترتیب در ۰/۵۵۳۱ دلار و ۰/۵۴۸۰ دلار.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا