اخبار آلت کوین ها

لایت کوین چگونه تبدیل به روشی برای دریافت و پرداخت در کریپتو شده است؟

سهم لایت کوین از پرداخت‌های جهانی از ۲۳ درصد در ماه مارس به ۳۴ درصد در پایان جولای افزایش یافت.

 

سهم لایت کوین (LTC) از پرداخت‌های جهانی از ۲۳ درصد در ماه مارس به کمی بیش از ۳۴ درصد در پایان جولای افزایش یافت.

ارزش لایت کوین از ابتدای ماه ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی بود که برای استفاده به‌عنوان روش پرداخت به کار گرفته شد و توسط بزرگترین پردازنده پرداخت ارز دیجیتال BitPay ردیابی می‌شد. سهم لایت کوین از پرداخت‌های جهانی از ۲۳ درصد در ماه مارس به کمی بیش از ۳۴ درصد در پایان جولای افزایش یافت که نشان‌دهنده جهش نزدیک به ۵۰ درصدی است.

رمزارزهایی که به‌عنوان روش پرداخت از آنها استفاده می‌شود
رمزارزهایی که به‌عنوان روش پرداخت از آنها استفاده می‌شود – منبع: BitPay

در واقع، چندی پیش در ماه ژوئن، لایت کوین که آن را با عنوان «نقره دیجیتال» نیز می‌شناسند٬ موفق شد بیت کوین «طلای دیجیتال» را شکست دهد تا برای اولین بار در تاریخ به جایگاه اول در دنیای رمزارزها برسد. با این حال، مسیر رشد لایت کوین از آن زمان به بعد افت کرد و لایت کوین دوباره جایگاه اول را به بیتکوین واگذار کرد.

روند رشد لایت کوین

بخش اعظم رشد ناشی از افزایش پارابولیک معاملات لایت کوین در دوره مه تا ژوئن بوده است. طبق آمار پلتفرم تحلیلی گلس نود، تعداد تراکنش‌های لایت کوین در چندین نوبت در این مرحله به سطوحی رسید که می‌توان آنها را با آمار روزانه بیتکوین مقایسه کرد قابل مقایسه کرد.

تعداد تراکنش‌های لایت کوین
تعداد تراکنش‌های لایت کوین – منبع: Glassnode

لازم به یادآوری است که تقاضا برای لایت کوین پس از اینکه کاربران خشمگین به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر بودند، آن هم در زمانی که کارمزد تراکنش‌های بیتکوین به حداکثر رسید، افزایش پیدا کرد.

چارت‌های قیمت لایت کوین هنوز قرمز هستند

ماه آگوست، برای طرفداران لایت کوین و با وجود رویداد هاوینگ٬ آنگونه که می‌خواستند پیش نرفت. لایت کوین شاهد دو مرحله نزولی متوالی بود و ضربه شدیدی خورد.

در ابتدا، هیجان ناشی از کمبود لایت کوین کاهش پیدا کرد زیرا توکن طی چند روز پس از رویداد هاوینگ ۱۰ درصد سقوط کرد. کاهش بیشتر در جریان روند نزولی شدید بازار تحت رهبری بیت کوین رخ داد، زمانی که قیمت توکن ۲۴ درصد کاهش یافت، که آمار آن توسط کوین مارکت کپ هم نمایش داده شده است. به طور کلی، از ابتدای ماه ۳۰ درصد از ارزش لایت کوین افت کرده است.

چارت قیمت لایت کوین
چارت قیمت لایت کوین – منبع: CoinMarketCap

نهنگ‌ها شروع به خرید کردند

نهنگ‌های لایت کوین با احساس کاهش قریب‌الوقوع قیمت، به موقع دارایی‌های خود را نقد کردند. با این حال، هنگامی که بازار شروع به حرکت کرد، این سرمایه‌گذاران بزرگ شروع به جمع‌آوری 

طبق داده‌های Santiment، تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰ هزار توکن ذخیره می‌کنند در هفته گذشته به شدت افزایش یافته است. گروهی که بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار لایت کوین در دارایی خود داشت رفتار مشابهی از خود نشان داد. این موضوع نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به یک روند صعودی در آینده نزدیک خوش‌بین هستند.

نمودار مقایسه قیمت و تعداد تراکنش‌های نهنگ‌های لایت کوین
نمودار مقایسه قیمت و تعداد تراکنش‌های نهنگ‌های لایت کوین – منبع: Santiment

با این حال، احساسات پیرامون لایت کوین همچنان بدبینانه بود. احساسات وزنی لایت کوین که به تحلیل و تفسیر روند قیمت رمزارزها می‌پردازد٬ در محدوده منفی قرار داشت.

نمودار مقایسه احساسات وزنی و قیمت لایت کوین
نمودار مقایسه احساسات وزنی و قیمت لایت کوین – منبع: Santiment

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا