اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بانک آمریکا: بریکس به هیچ عنوان دلار کشور آمریکا را شکست نمی‌دهد

چرخش مثبت دلار کشور آمریکا و روند رو به رشد وضعیت اقتصادی این کشور این باور را در بانک آمریکا به وجود آورده است که بریکس در شکست دلار موفق نخواهد شد.

 

اقتصاد ایالات متحده روند رو به رشدی دارد و فدرال رزرو نسبت به کاهش نرخ بهره در سال آینده بسیار خوشبین است زیرا فشار تورمی روی دلار کشور آمریکا کمتر می‌شود. در این میان بریکس، ائتلافی از کشورهای جهان اول به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور، به دنبال شکست دلار است. 

از طرفی بانک آمریکا، یک غول مالی پیشرو آمریکایی، معتقد است که دلار در برابر این چالش‌ها مقاومت می‌کند. انعطاف پذیری ارزش دلار آمریکا ریشه عمیقی در روندهای اقتصادی و عملکرد قوی این ارز دارد. برای مثال، اقتصاد ایالات متحده در سپتامبر سال ۲۰۲۳، علی رغم چالش‌های ناشی از برجام در برابر دلار، عملکرد قوی و غیرقابل پیش‌بینی داشت.

روند رو به رشد اقتصاد آمریکا: روند مثبت دلار آمریکا

ناگفته نماند که گزارش‌های شغلی اخیر فراتر از انتظارات بود و دلار آمریکا در بازار ارزهای دیجیتال پرقدرت عمل کرد. این چرخش مثبت دلار و روند رو به رشد وضعیت اقتصادی این کشور این باور را در بانک آمریکا به وجود آورد که بریکس در شکست دلار موفق نخواهد شد.

از طرفی برایان مونیهان، مدیرعامل بانک آمریکا، گفت که دلار آمریکا به جای رکود شاهد فرود نرمی است. در این بحبوحه، وجود مصرف‌کننده قوی برای بانک آمریکا و افزایش پس‌انداز مشتری در این بانک این انتظارات را تایید کرد. با این حال تورم ۳ درصدی در آمریکا همچنان یک نگرانی مهم است زیرا کلید اصلی حفظ رشد دلار و کنترل قیمت آن باید طبق هدف دو درصدی فدرال رزرو باشد.

در هر صورت، هدف بلند پروازانه بریکس برای جایگزینی دلار کشور آمریکا با ارزهای محلی در تجارت جهانی کمی دور از انتظارت است. همچنین، موقعیت تثبیت شده دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی و انعطاف پذیری اقتصاد این کشور یک چالش بزرگ برای هدف دلار زدایی بریکس است. 

با وجود تلاش‌های مداوم کشورهای بریکس برای تضعیف موقعیت جهانی دلار کشور آمریکا، چشم انداز بانک آمریکا برای این ارز دیجیتال همچنان صعودی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا