اخبار بین الملل

رایزنی سازمان بانکداری اروپا در خصوص قانون انتقال اطلاعات در کریپتو

 شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال (CASP) باید دستورالعمل‌های خاصی را اجرا کنند.

 

سازمان بانکداری اروپا (EBA) اخیراً فرآیند رایزنی جدیدی را در خصوص اجرای قانون انتقال اطلاعات در کریپتو (Crypto Travel Rule) راه‌اندازی کرده است. این موسسه به دنبال بازخورد از سوی شرکت‌های ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال (CASPs)در مورد رویه‌های تعریف‌شده است. شرکت‌ها باید این رویه‌های قانونی را تکمیل کنند و اطلاعات مورد نیاز برای مطابقت با قانون انتقال اطلاعات را جمع‌آوری کنند. اما اقداماتی که این شرکت‌ها باید هنگام دریافت این اطلاعات انجام دهند، ممکن نیست.

این قانون انتقال اطلاعات در  کریپتو بر «جلوگیری از سوء استفاده از وجوه و نقل و انتقالات دارایی‌های دیجیتال خاص برای اهداف پولشویی و تأمین مالی تروریسم» متمرکز شده و مکمل فرآیند رایزنی دیگری است که در ماه ژوئن توسط این موسسه انجام شد و به رویه‌های دقیق لازم برای فرآیندهای مبارزه با پولشویی می‌پردازد.

سازمان بانکداری اروپا در جدیدترین رای خود در مورد خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم دریافت که اکثر مقامات اروپایی معتقدند خطرات مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال (CASP) قابل توجه یا بسیار قابل توجه است.

این ریسک‌ها از عوامل بسیاری ناشی می‌شوند، از جمله «ناشناس بودن شبه تراکنش‌ها، تعامل با دارک وب، استفاده از دارایی‌های دیجیتال در جرائم اصلی مانند جرایم سایبری، طرح‌های کلاهبرداری پیچیده، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتو، افزایش پولشویی، و دور زدن تحریم‌ها.»

جزئیات رایزنی

دستورالعمل‌های ارائه‌شده، اعمال قانون انتقال اطلاعات در کریپتو را برای تراکنش‌های بین کیف پول‌های بدون میزبانی حذف می‌کنند، زیرا این تراکنش‌ها امل واسطه‌گری CASP نمی‌شوند. با این حال، تراکنش‌های دریافتی از یک کیف پول بدون میزبانی به کیف پولی که توسط CASP میزبانی می‌شود، باید با قانون انتقال اطلاعات کریپتو مطابقت داشته باشد، در صورتی که مبلغ درگیر بیش از ۱۰۰۰ یورو (۱۰۹۶ دلار) باشد.

دستورالعمل‌ها مجموعه‌ای از رویه‌هایی را توصیف می‌کنند که CASP باید برای تعیین اینکه آیا کاربر شروع کننده تراکنش، کنترل هر دو آدرس درگیر را در دست دارد یا خیر، اعمال کند. اینها شامل ابزارهای تحلیلی پیشرفته، گرفتن عکس یا فیلم از کاربر، ارسال مبلغ از پیش تعریف شده به حساب CASP، امضای یک پیام خاص در حساب و نرم افزار کیف پول، و اقدامات دیگر است.

شرکت‌های CASP باید حداقل از دو روش برای به دست آوردن داده‌های مورد نیاز استفاده کنند. با این وجود، اگر CASP ها نتوانند پس از این فرآیندها اطلاعات را جمع آوری کنند، باید از فرآیندهای بیشتری برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز استفاده کنند. این رایزنی تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا