اخبار بین الملل

از بین رفتن مشاغل در صنعت کریپتو: اخراج از OpenSea و عقب‌نشینی پولکادات

OpenSea کارمندان خود را اخراج کرد و پولکادات عقب نشینی عجیبی در سال ۲۰۲۳ داشت.

 

صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۱۳۴۰۰ کارمند در ۱۰۸ شرکت، اخراج قابل توجهی را به چشم دید. از دست رفتن مشاغل در ارز دیجیتال روی صرافی‌ها، وام دهندگان، استخراج‌کنندگان بیتکوین، نشریات خبری و استودیوهای NFT تاثیر گذاشت.

از طرفی علی‌رغم افزایش ۱۵۰ درصدی بیتکوین، آسیب‌های ناشی از رسوایی‌ها و نیروهای بازار فشار زیادی روی عوامل موثر در صنعت کریپتو آورد. برخی از اتفاقات در مشاغل در ارز دیجیتال به شرح زیر است:

عقب‌نشینی پولکادات درست مانند Hunger Games

Parity Technologies، شرکت سازنده پولکادات تنها یک هفته قبل از عقب‌نشینی سالانه خود در مایورکا، ۳۸۵ کارمند خود را اخراج کرد. این رویداد پولکادات در ابتدا برای ارائه خدمات، کارگاه‌ها و مهمانی‌ها برنامه‌ریزی شده بود هرچند با اخراج کارمندان اتفاق خوبی نیفتاد و برخی از آنها زودتر مهمانی را ترک کردند. برخی این اتفاق را یک شوخی سورئال و بیمارگونه توصیف کردند و بر این باور هستند که این اتفاق شبیه ‘Hunger Games’ است.

کناره‌گیری چانگ پنگ ژائو به عنوان مدیرعامل بایننس

در این میان بایننس خروج قابل توجهی از مدیران را در سال ۲۰۲۳ تجربه کرد به طوری که چانگ پنگ ژائو پس از پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه و متعهد شدن به نقض قوانین بانکی از سمت خود کنار رفت.

ژائو همچنان بزرگترین سهامدار بایننس است در حالی که شریک او، یی هه، تجارت، بازاریابی و استراتژی برندسازی صرافی را رهبری می‌کند. ریچارد تنگ، جانشین او، تجربه‌ای در امور مالی سنتی دارد و در سال ۲۰۲۱ به بایننس پیوست.

اخراج کارمندان OpenSea

OpenSea، فعال بازار NFT، در ماه نوامبر اعلام کرد که به دلیل افت بازار ان اف تی حدود ۱۰۰ کارمند را اخراج می‌کند. بعد از این اتفاق ارزش این شرکت از ۱۳ میلیارد دلار به۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافت. دو روز پس از استخراج، OpenSea یک استراحت دو هفته‌ای در یک عمارت ۹ میلیون دلاری در هالیوود غربی ترتیب داد. در حال حاضر این شرکت تمرکز خود را روی ساخت OpenSea 2.0 گذاشته است.

برکناری کویین مک کارنی

کوین مک کارنی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، با یک شورش برکنار شد و این اتفاق تاثیر زیادی روی صنعت کریپتو داشت. پاتریک مک هنری، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، به عنوان سخنران موقت منصوب شد. مک هنری در حال حاضر به عنوان رئیس کمیته خدمات مالی فعالیت می‌کند اما دیگر نمی‌تواند مثل قبل پشتیبان ارزهای دیجیتال باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا