اخبار بیت کوین

قیمت بیتکوین چه زمانی به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد؟

پیش‌بینی تحلیلگران کریپتو از روند قیمت بیتکوین پیش از تایید ETF بیتکوین

 

شرکت تحقیقاتی سرمایه‌گذاری برنشتاین پیش‌بینی کرده است که قیمت بیتکوین می‌تواند تا دو سال آینده به ۱۵۰ هزار دلار برسد. این شرکت معتقد است که با تایید ETF بیتکوین تقریبا ۱۰ درصد از عرضه در گردش بیتکوین به سمت محصولات مالی این رمزارز می‌رود.

بر اساس گزارش CNBC، گوتام چوگانی، تحلیلگر برنشتاین، در یادداشتی گفت که افزایش خوش‌بینی بیتکوین به خاطر پیش‌بینی‌ها حول محور ETF بیتکوین است.

بیتکوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد

چوگانی گفت که برنشتاین انتظار دارد کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) یک یا چند پیشنهاد را برای ETF بیتکوین تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ تصویب کند. در حال حاضر حدود ۸ غول مالی سنتی از جمله بزرگترین مدیر دارایی جهان، BlackRock، Cathie Wood’s Ark Invest، VanEck، Galaxy Digital، WisdomTree و Fidelity Investments درخواست‌های خود را به کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کردند. 

این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد که تایید ETF بیتکوین باعث شود که تقریباً ۱۰ درصد از عرضه در گردش بیت کوین به سمت محصولات قابل معامله در بورس برود. در حال حاضر بیت کوین تراست گری اسکیل حدود ۳ درصد از عرضه دارایی دیجیتال بیتکوین را در اختیار دارد.

رویداد هاوینگ بیتکوین در سال ۲۰۲۴

تحلیلگر برنشتاین اظهار داشت که رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ ماینرهای بازنده را از بین می‌برد و راه را برای بازماندگان باز می‌کند و این افراد می‌توانند سودهای کلانی به جیب بزنند.

از طرفی، هاوینگ ۲۰۲۴ بیتکوین باعث کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج‌کنندگان در هر بلوک می‌شود. این مکانیزم هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد تا میزان تولید روزانه بیتکوین را کاهش دهد. همین موضوع به نوبه خود می‌تواند ارزش دارایی کریپتو را به دلیل قوانین ساده عرضه و تقاضا بالا ببرد. قیمت تخمینی بیت کوین برای سال ۲۰۲۵ تقریباً ۵ برابر قیمت فعلی آن، ۳۵ هزار دلار، و بیش از دو برابرِ بالاترین قیمت تاریخی بیتکوین یعنی ۶۹ هزار دلار از نوامبر ۲۰۲۱ است. 

از زمانی که بیتکوین به مرز ۳۵ هزار دلار رسید چندین فعال در صنعت کریپتو قیمت بیتکوین را پیش‌بینی کردند. برای مثال مایکل ون دپوپ، تحلیلگر برجسته اخیراً پیش‌بینی کرده بود که بیتکوین قبل از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ به ۵۰ هزار دلار می‌رسد. 

گمانه‌زنی‌ها در مورد روند قیمت بیتکوین بسیار است. عوامل زیادی از جمله تغییرات نظارتی تایید ای‌تی‌اف بیت کوین و تحولات اقتصادی به شدت روی مسیر بعدی این رمزارز تاثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا