اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

آیا کاردانو به دنبال یک تغییر روند چشمگیر است؟

الگوی صعودی کاردانو روند قیمت این رمزارز را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

 

کاردانو قصد دارد که خودی نشان بدهد و تغییرات اساسی در بازار به نمایش گذاشته است. رفتار قیمت توکن ADA حاکی از تغییر روند احتمالیست و همین موضوع توجه ما را به این توکن جلب می‌کند. طبق آخرین داده‌ها کاردانو تقریباً در محدوده قیمت ۰/۲۵۰۴ دلار معامله می‌شود. به علاوه، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فنی که به تغییر روند کاردانو اشاره می‌کند بروز یک مثلث نزولی در جهت بالا است. 

این الگو به طور کلی به عنوان یک علامت صعودی در نظر گرفته می‌شود و حاکی از آن است که این توکن می‌تواند وارد مرحله جدیدی از یک حرکت صعودی شود. از زمان بروز این تغییر، روند کاردانو سرعت بیشتری به خود گرفته است و این موضوع تحلیل روند صعودی کاردانو را تقویت می‌کند.

چارت کندل یک روزه کاردانو
چارت کندل یک روزه کاردانو – منبع: TradingView

برخی بر این باورند که احتمال تغییر روند بلندمدت از این توکن انتظار می‌رود. اگر کاردانو به حرکت فعلی خود ادامه دهد، می‌توان انتظار یک تغییر روند صعودی را داشت. با این حال نباید با اطمینان راجع به این موضوع صحبت کرد. اگرچه شاخص‌های فنی یک حرکت امیدوارکننده را به ما نشان می‌دهند، اما خالی از اشتباه نیستند و سایر عوامل بازار نیز می‌تواند بر مسیر کاردانو تاثیر بگذارند.

از طرفی شیبا اینو روند صعودی خود را حفظ می‌کند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا در بازار ارزهای دیجیتال بسیار خبرساز شده است. این میم کوین در حال حاضر با قیمت ۰/۰۰۰۰۰۷۳۳ دلار معامله می‌شود و یک روند صعودی مثبت را نشان می‌دهد. 

این دارایی  به خط حمایت ثابت خود متکی است و از این ناحیه حمایت به عنوان سکوی پرش برای مسیر صعودی استفاده می‌کند. با این حال سفر پیش رو برای این ارز دیجیتال پستی و بلندی‌های خودش را دارد. شیبا اینو به سطح مقاومت ۲۱ میانگین متحرک نمایی (EMA) نزدیک می‌شود. این نقطه برای شیبا اینو بسیار مهم است چرا که ۲۱ EMA به عنوان یک مانع عمل می‌کند و می‌تواند قیمت را پایین بیاورد. 

اگر توکن شیبا اینو بتواند از این مقاومت عبور کند وارد یک مسیر جدید برای دستاوردهای بهتر و بیشتری می‌شود. در صورت شکست قیمت این میم کوین دوباره اصلاح می‌شود. 

در حالی که روند صعودی امیدوارکننده به نظر می‌رسد، نباید از فقدان نقدینگی و حجم معاملات ضروری چشم پوشی کرد زیرا همین دو عنصر به یک رالی توخالی اشاره می‌کند. در واقع یک رالی بدون حجم معامله مناسب بسیار ناپایدار است و می‌تواند در معرض دستکاری بازار یا افت ناگهانی قیمت قرار بگیرد. بنابراین سرمایه‌گذاران باید احتیاط را اولویت کار خود قرار دهند، حجم معاملات را زیر نظر داشته باشند و قدرت رالی را ارزیابی کنند. 

علی رغم تمام این چالش‌ها، عملکرد شیبا اینو ستودنی بود و هنگام بروز نوسانات میم‌کوین‌ها بسیار خوب عمل کرد. شیبا اینو توانست از یک خط روند پیروی کند و روند صعودی داشته باشد. همین موضوع نور امیدی در دل سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

در این میان اتریوم نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد و قیمت آن اخیرا از ۱۵۰۰ دلار به ۱۶۷۱.۹۶ دلار رسید. این حرکت صعودی توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را بسیار به خود جلب کرد زیرا به نظر می‌رسد که اتریوم می‌خواهد از نقاط اطمینان بازار سرپیچی کند. این دارایی اخیرا از میانگین متحرک نمایی ۵۰ عبور کرده است. به طور کلی عبور از بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ یک روند صعودی را نشان می‌دهد.

با این حال در نظر گرفتن حجم و نوسانات هنگام بررسی روند این توکن‌ها بسیار مهم است. شرایط فعلی بازار نشان می‌دهد که دستاوردهای اخیر اتریوم ممکن است بر خلاف تصور ما امنیت بالایی نداشته باشد. از طرفی حجم معاملات نسبتا کم و نوسانات بازار حاکی از آن است که می‌توانیم شاهد یک روند معکوس نیز باشیم. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟ EMA ۵۰ به عنوان یک سطح مقاومت حیاتی عمل می‌کند و دارایی‌ها برای حفظ خط روند صعودی باید از این میانگین متحرک نمایی عبور کند.

در صورتی که اتریوم موفق نشود موقعیت خود را بالاتر از این سطح حفظ کند، در واقع به سمت یک روند معکوس می‌رود و همین موضوع منجر به ضرر احتمالی برای معامله‌گران می‌شود. قیمت فعلی اتریوم ۱۶۷۱.۹۶ دلار است و نسبت به سطوح قبلی جهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. با این حال معامله‌گران باید احتیاط کنند. در حالی که این دارایی تمایل به روند صعودی دارد، عدم وجود حجم معاملات مناسب و نوسانات بازار می‌تواند این روند صعودی را به یک روند کوتاه‌مدت تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا