اخبار بلاک‌چین

دوره آموزشی شبکه بیس برای توسعه دهندگان بلاکچین

دوره آموزشی ۸ هفته‌ای برای توسعه دهندگان بلاکچین با حضور مهندسین شبکه بیس و کوین بیس

 

Base Bootcamp قصد دارد که یک سری جلسات هفتگی را با حضور مربی، سرور اختصاصی دیسکورد و دسترسی به مهندسان صرافی Coinbase و شبکه Base به دانشجویان ارائه دهد.

شبکه پایه لایه ۲ اتریوم، در ۲۰ اکتبر اعلام کرد که یک دوره آموزشی ۸ هفته‌ای برای تبدیل توسعه دهندگان نرم‌افزار سنتی به توسعه دهندگان بلاکچین راه‌اندازی می‌کند. این برنامه جدید Base Bootcamp نام دارد و هیچ هزینه‌ای برای شرکت‌کنندگان نخواهد داشت. 

با این حال این برنامه برای مهندسین سطح متوسط تا ارشد طراحی شده است و دانش‌آموزان باید برای شرکت در این دوره درخواست پر کنند و منتظر پذیرش باشند. همچنین در این اطلاعیه آمده است که کمتر از ۲۰ دانش‌آموز در هر گروه پذیرفته می‌شوند و تیم پذیرش درخواست‌ها را در ۲۷ اکتبر متوقف می‌کند.

شبکه Base در بیانیه خود اعلام می‌کند که این برنامه ضروری است زیرا اکثر توسعه دهندگان نرم‌افزار هنوز دانش کافی برای ساخت برنامه‌های وب3 را ندارند. در این بیانیه آمده است: «امروزه کمتر از ۳۰ هزار توسعه دهنده آنچین در مقایسه با ۳۰ میلیون توسعه‌دهنده نرم‌افزار وجود دارد.» این به این معنی است که تنها ۰/۱ درصد از توسعه دهندگان نرم‌افزار در فضای وب۳ کار می‌کنند.

این شبکه یک برنامه آموزشی آنلاین به نام Base Camp را در اوایل سال منتشر کرد و این برنامه در دسترس همگان قرار گرفت. هرچند بعداً تصمیم گرفت که این برنامه به تنهایی کافی نیست چرا که «حفظ شتاب برای یادگیری یک مهارت پیچیده جدید کمی دشوار است.» بیس می‌گوید که برنامه Base Bootcamp پشتیبانی بهتر و بیشتری برای توسعه دهندگانی ارائه می‌کند که نمی‌خواهند به تنهایی درس بخواند.

این برنامه برای هر دانش‌آموز در هر هفته یک مربی تعیین می‌کند به آنها امکان دسترسی به گروهی از مهندسان Coinbase و Base را می‌دهد. این مهندسان در ساعات اداری برای پاسخ به سوالات در دسترس خواهند بود. 

به علاوه یک سرور خصوصی دیسکورد نیز می‌سازند تا به دانش‌آموزان کمک کنند تا با یکدیگر و مهندسان Base ارتباط برقرار کنند. همچنین در این گروه دیسکورد تکالیف اضافی به دانش‌آموزان داده می‌شود و اعضای تیم هر یک از این تکالیف را درجه‌بندی می‌کنند. دانش‌آموزان در پایان برنامه و کارگاه Web3 ملزم به ساخت اپلیکیشن وب3 و ارائه آن به سایر دانش‌آموزان خواهند بود.

اگرچه این برنامه شهریه ندارد اما دانش‌آموزان موظفند برای اطمینان از اتمام برنامه مبلغ یک تتر واریز کنند. Base می‌گوید که این ودیعه پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان بازگردانده می‌شود.

کمبود تعداد توسعه دهندگان وب3 واجد شرایط یک مشکل اساسی در این صنعت به حساب می‌آید. برخی از مربیان استرالیایی آموزش توسعه Web3 در دبیرستان‌ها را به عنوان یک ابزار مهم برای مبارزه با این مشکل پیشنهاد کردند. 

به علاوه، شرکت‌های دیگر سعی کردند ابزارهایی ایجاد کنند تا توسعه وب3 ساده‌تر شود. برای مثال شرکت Circle اخیراً مجموعه‌ای از ابزارها را منتشر کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد قراردادها را با استفاده از روش‌های وب3 پیاده‌سازی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا