اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل فاندامنتال

قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه می دهد، اما داده‌ها نشان می‌دهد افزایش کوتاه مدت تا ۲۵ هزار دلار در راه است

قیمت ۲۳۵۰۰ دلار بیت کوین به عنوان سطح مقاومت با هر تست مجدد همچنان به قدرت خود ادامه می‌دهد.

تنظیم‌کننده‌های قیمت، این هفته ریسک دنیای ارزهای دیجیتال را نشان دادند، اما تریدرهای حرفه‌ای به کمک لوریج (قرض گرفتن برای انجام معاملات) با هدف افزایش بازدهی، با این شرایط مقابله کردند.

ممکن است بسیاری از مردم فراموش کرده باشند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۱۶۵۲۹ دلار بسته شد و بازگشت اخیر به قیمت ۲۵هزار دلار و برگشتن از این سطح قیمت، می‌تواند باعث نگرانی سرمایه‌گذاران خاص شود.

خرس‌ها در سطح ۲۵ هزار دلار عقب می‌نشینند و تلاش‌های ناموفق متعددی در این سطح بین ۱۶ تا ۲۱ فوریه صورت گرفته است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که قیمت ۲۳۵۰۰ دلار به عنوان سطح مقاومت با هر تست مجدد همچنان به قدرت خود ادامه می‌دهد.

مشخص کردن دلیل افزایش ۴۵/۵ درصدی قیمت بیت کوین در یک سال تا به امروز آشکار نیست، اما بخشی از آن ناشی از ناتوانی صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده در مهار تورم است، در حالی که نرخ بهره را به بالاترین سطح خود در ۱۵ سال اخیر رسانده است. پیامد ناخواسته بازپرداخت بدهی‌های دولت بیشتر شده و این موضوع فشار مضاعفی بر کسری بودجه می‌گذارد.

پیش‌بینی اینکه چه زمانی موضع صندوق ذخیره فدرال تغییر خواهد کرد، عملا غیرممکن است، اما از آنجایی که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی از ۱۲۸ فراتر می‌رود، نباید بیش از ۱۸ ماه طول بکشد. در برخی مواقع، ارزش دلار آمریکا ممکن است به دلیل بدهی شدید در معرض خطر قرار گیرد.

در ۲۳ فوریه، صندوق ذخیره فدرال، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل ارز بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بانک‌های ایالات متحده را تشویق می‌کردند تا با حفظ شیوه‌های مدیریت ریسک، به تامین مالی از بخش ارزهای دیجیتال متکی شوند تا از لیکویید شدن جلوگیری کنند.

در ادامه نگاهی می‌کنیم به معیارهای محرک تا بهتر درک کنیم که تریدرهای حرفه‌ای در شرایط فعلی بازار در چه وضعیتی قرار دارند.

از پیش‌بینی روند صعودی بیت کوین برای دفاع از سطح ۲۴ هزار دلار استفاده شد

بازارهای مارجین یک دید کلی در مورد موقعیت تریدرهای حرفه‌ای ارائه می‌دهند. این دید کلی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا برای افزایش بازدهی در موقعیت خود رمزارز قرض بگیرند.

به عنوان مثال، می‌توان با قرض گرفتن استیبل کوین برای خرید بیت کوین میزان سرمایه را افزایش داد. از سوی دیگر، وام گیرندگان بیت‌کوین فقط می‌توانند روی همان رمزارز معامله انجام دهند. 

نسبت وام‌دهی استیبل کوین/بیت کوین
نسبت وام‌دهی استیبل کوین/بیت کوین – منبع: OKX

چارت بالا نشان می‌دهد که وام دریافتی تریدرهای OKX در بازار مارجین بین ۲۱ تا ۲۳ فوریه افزایش یافته است و نشان می‌دهد که با شکسته شدن قیمت بیت کوین به زیر قیمت ۲۴ هزار دلار، تریدرهای حرفه‌ای به واسطه قرض گرفتن خرید انجام دادند.

ممکن است استدلال برخی افراد این باشد که تقاضای بیش از حد برای خرید در بازار مارجین صعودی، آن هم پس از تلاش ناموفق بیت کوین برای شکستن سطح مقاومت ۲۵ هزار دلاری در ۲۱ فوریه، حرکتی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. با این حال، نسبت وام‌دهی استیبل کوین/BTC که به طور غیرمعمولی بالاست، پس از گذشت چند روز عادی می‌شود.

 

تریدرهای آپشن نسبت به معاملات شورت (فروش) اطمینان بیشتری دارند

تریدرها باید بازارهای آپشن (که در آنها به مالک اختیار داده می‌شود تا خرید و فروش دارایی را با قیمت مشخص و در زمان از پیش تعیین شده انجام دهد) را تحلیل کنند تا بفهمند که آیا افزایش اخیر باعث شده سرمایه‌گذاران محافظه‌کار شوند یا خیر. 

اندیکاتور گزینه‌های خرید و فروش مشابه را مقایسه می‌کند و زمانی که ترس در بازار وجود داشته باشد مثبت می‌شود.

به طور خلاصه، اگر تریدرها از سقوط قیمت بیت کوین ترس داشته باشند، شیب متریک بالای ۱۰ درصد خواهد رفت. هیجان عمومی بازار نیز با یک شیب منفی ۱۰ درصدی را در چارت مشخص می‌شود است.

بازار آپشن ۳۰ روزه بیت کوین با شیب دلتای ۲۵ درصدی
بازار آپشن ۳۰ روزه بیت کوین با شیب دلتای ۲۵ درصدی – منبع: Laevitas

توجه داشته باشید که شیب دلتای ۲۵ درصدی از ۱۸ فوریه پس از اطمینان بیشتر تریدرهای بازار آپشن و تقویت سطح حمایت ۲۳۵۰۰ دلاری، کمی منفی شد.

داده‌های محرک تقاضای وام بیش از حد برای معاملات طولانی را نشان می‌دهد. با این حال، تا زمانی که نسبت Stablecoin/BTC به سطح پایین‌تر از ۳۰ در روزهای آینده بازگردد، هیچ چیز نگران کننده‌ای وجود ندارد.

با توجه به اینکه قانون‌گذاران فشار زیادی را بر بخش رمزارزها اعمال کرده‌اند، محرک‌های بیت‌کوین به خوبی به روند خود ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، در ۲۲ فوریه، مدیر کل بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی، آگوستین کارستنز، بر نیاز به اعمال مقررات و مدیریت ریسک در فضای کریپتو تاکید کرد. 

تأثیر اندک بیانیه این بانک بر قیمت بیت کوین یک علامت صعودی است و احتمال عبور قیمت بیت کوین از رقم ۲۵ هزار دلار را در کوتاه مدت افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا