اخبار استخراجاخبار بیت کویناخبار بین الملل

اتیوپی؛ قطب جدید ماینرهای چینی بیتکوین

کشور اتیوپی با ماینرهای چینی بیتکوین قرارداد می‌بندد.

 

اتیوپی به قطب جدیدی برای ماینرهای چینی بیتکوین تبدیل شده است. این ماینرها به دنبال منابع انرژی پایدار و مقرون به صرفه هستند. هزینه‌های پایین برق در کشور اتیوپی و استقبال از تسلیحات دولتی باعث جذب ماینرها به این کشور شده است. 

پتانسیل اتیوپی برای ماینینگ بیتکوین

همسویی استراتژیک اتیوپی با چین و پروژه سد ۴/۸ میلیارد دلاری آن نشانه جاه‌طلبی این کشور در تبدیل شدن به یک قطب اصلی برای ماینرهای بیتکوین است. از طرفی، با وجود پذیرش اولیه و محدودیت‌های سختگیرانه در مورد انرژی، مقامات اتیوپی به دلیل جنجال‌های پیرامون استخراج بیتکوین، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند. 

اتیوپی با ۲۱ ماینر بیتکوین که عمدتاً با شرکت‌های چینی قراردادهای تامین برق را تضمین می‌کنند، در آستانه تبدیل شدن به قطب برای ماینرهای چینی است. شرایط آب و هوایی کشور و ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، اتیوپی را در برابر قطب‌های سنتی مانند تگزاس قرار می‌دهد. 

جذابیت درآمدهای ارزی این بخش غیرقابل انکار است، اما انعطاف پذیری و طبیعت پرنوسان این کشور، آن را به کانونی برای استخراج کنندگان چینی تبدیل کرده است. 

نگرانی‌ها هنوز ادامه دارد

ورود اتیوپی به صنعت استخراج بیتکوین یک حرکت محتاطانه است و باید با تمرکز بر محاسبات و سنجش عملکرد بالا و استخراج کامل و درست داده انجام شود. البته نگرانی‌ها در مورد وضوح مقررات و نظارت طولانی مدت دولت هنوز بر سر زبان‌هاست. 

به علاوه، حضور ماینرهای چینی در اتیوپی نفوذ فزاینده چین در آفریقا را نشان می‌دهد و این مشارکت می‌تواند به عصر جدیدی از همکاری اقتصادی منجر شود. نقش اتیوپی در اقتصاد کریپتو روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود، زیرا این کشور خود را به عنوان رقیب بالقوه مراکز استخراج بیتکوین معرفی‌ می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا