اخبار بین الملل

ادغام اپلیکیشن وی‌چت با یوان دیجیتال (e-CNY)

ادغام اپلیکیشن وی‌چت با یوآن دیجیتال (e-CNY) در ۲۳ شهر چین در دسترس قرار گرفت.

ادغام اپلیکیشن وی‌چت با یوآن دیجیتال (e-CNY)، با درنظر گرفتن این موضوع که این اپلیکیشن ۱/۲ میلیارد کاربر دارد و از این تعداد ۷۵۰ میلیون به صورت روزانه فعال هستند، بسیار مهم است.

بانک مردمی چین (PBoC) در حین راه‌اندازی اپلیکیشن نسخه موبایل برای پشتیبانی از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ میلیارد تراکنش از طریق یوان دیجیتال چین تا پایان آگوست ۲۰۲۲ انجام شده است.

طبق گزارش China Briefing، اپلیکیشن جدید یوان دیجیتال برای iOS و اندروید در فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی در سپتامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و در ۲۳ شهر در سراسر کشور در دسترس کاربران قرار گرفت.

این اپلیکیشن به میلیون‌ها کاربر این امکان را می‌دهد که با ثبت نام از طریق طیف وسیعی از بانک‌های تجاری، از یوآن دیجیتال (e-CNY) استفاده کنند.

علاوه بر این، اپلیکیشن چند منظوره محبوب وی‌چت نیز گفت که یوآن دیجیتال (e-CNY) را به عنوان یک گزینه پرداخت در پلتفرم خود عرضه خواهد کرد.

یوان دیجیتال (e-CNY) در مرحله آزمایش باقی مانده است و تنها در ۲۳ شهر، که فقط ۴ استان از ۳۱ استان چین را پوشش می‌دهد، در دسترس است. معاون بانک مرکزی در اطلاعیه اخیر خود از گسترش نسخه آزمایشی به حوزه‌های بیشتر در ۴ استان منتخب، ازجمله گوانگدونگ، سیچوان، هبی، و جیانگ سو خبر داد.

برخی از شهرهای مهم تحت پوشش در محدوده فعلی آزمایشی عبارتند از: پکن، شانگهای و تیانجین.

بانک چین آزمایش‌های یوآن دیجیتال (e-CNY) را در آوریل ۲۰۲۰ در ۴ شهر آغاز کرد. از اکتبر ۲۰۲۱ تعداد کاربران این برنامه گسترش یافته و درحال حاضر این برنامه ۱۴۰ میلیون کاربر ثبت‌شده دارد.

مردم برای ورود به حوزه ارز دیجیتال و استفاده از یوآن دیجیتال (e-CNY) یا رنمینبی (Renminbi)، دعوت‌نامه و تشویقی‌های نقدی دریافت می‌کنند.

جدا از موضوع ادغام با وی‌چت، در ماه می ۲۰۲۱، اعلام شد که برنامه CBDC نیز در اکوسیستم علی بابا (Alibaba) ادغام خواهد شد. با این ادغام، کاربران چینی اپلیکیشن‌های مختلف علی‌بابا می‌توانند برای پرداخت‌های الکترونیکی، خریدهای روزانه و تحویل کالا، از یوآن دیجیتال (e-CNY) استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا