اخبار تحلیلی

کاهش ارزش TUSD به‌خاطر فعالیت‌های بایننس لانچپول (Binance Launchpoo)

افزایش فعالیت‌های اخیر بایننس لانچپول (Binance Launchpoo) باعث کاهش اخیر ارزش TUSD شد.

 

ترو یواس‌دی (TUSD) اعلام کرد که کاهش اخیر ارزش آن از نسبت به دلار آمریکا یا دی پگ شدن به فعالیت‌های باینننس لانچپول (Binance Launchpoo) مرتبط است. این اتفاق فرصت‌های آربیتاژ کوتاه مدت را رقم می‌زند. 

تیم TUSD اظهار داشت که این فعالیت‌ها به علت برای پویایی بازار و تعدیل نقدینگی رخ می‌دهد. این تیم به کاربران اطمینان دادند که کانال‌های بازخرید آنها در بانک‌های جهانی به خوبی کار می‌کنند. TUSD اولین استیبل استیبل کوین USD است و فعالیت‌های اخیر بایننس لانچپول در ۱۵ ژانویه باعث شد که TrueUSD به طور موقت پایین‌تر از دلار آمریکا قرار بگیرد.

داده‌های بایننس نشان می‌دهد که کاربران در عرض ۲۴ ساعت تقریبا ۲۳۸.۳ میلیون دلار TrueUSD فروختند و خروجی خالص آن حدود ۱۵۴.۵ میلیون دلار است. همچنین، برخی معامله‌گران در مدت زمان مشابه حدود ۸۳.۸ میلیون دلار TrueUSD خریدند. هرچند، این شرکت بعداً تصریح کرد که این حادثه به دلیل خطاهای داخلی بوده است و اذعان داشت که با مشارکت MooreHK قصد دارد سیستم حسابرسی ذخیره فیات خود را ارتقا دهد. 

تاثیر برنامه بایننس لانچپول در افزایش فروش TUSD 

کارشناسان بر این باورند که برنامه استخر باینانس و ویژگی‌هایی مانند MANTA و BNB یا FDUSD به احتمال زیاد سرمایه‌گذاران را وادار به فروش TUSD  کرده است. جاستین دانتال، رئیس توسعه کسب و کار APAC در Keyrock، معتقد است که سرمایه‌گذاران به جای تمرکز روی استیبل کوین‌هایی مانند TUSD، شرکت در این برنامه را ترجیح دادند. از طرفی، این احتمال وجود دارد که TrueUSD تحت تاثیر نقض امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری در Poloniex، یک صرافی ارز دیجیتال مرتبط با بنیانگذار TRON، قرار گرفته باشد.

ناگفته نماند که TUSD سال گذشته پس از فروپاشی TerraUST سهم قابل توجهی از ارزش بازار خود را از از دست داد. هرچند در این میان، تتر توانست ارزش بازار خود را بازیابی کند و به ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. به علاوه, سهم بازار تتر از ۵۰ درصد در ابتدای سال ۲۰۲۳ به بیش از ۷۰ درصد در پایان سال افزایش پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا