اخبار اتریوماخبار بلاک‌چیناخبار دیفایاخبار قانون‌گذاری

مراقب ایردراپ‌های جعلی آربیتروم (Arbitrum) باشید

جامعه کریپتو درباره صدها کلاهبرداری فیشینگ با هدف فریب دادن کاربران رمزارز هشدار داده است.

پس از گزارش‌هایی درباره وب‌سایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری‌هایی که توکن‌های ایردراپ آربیتروم (Arbitrum) را ارائه می‌کنند، جامعه کریپتو هشدار داد که مراقب توکن‌های ایردراپ جعلی آربیتروم باشید.

بنیاد آربیتروم امروز اعلام کرد که روز پنج‌شنبه ۲۳ مارس توکن جدید این شبکه ایردراپ خواهد شد که نقطه عطفی در انتقال رسمی آربیتروم به یک DAO است.

این موضوع بدان معنا است که دارندگان توکن ARB می‌توانند به تصمیمات مهم و کلیدی در خصوص نظارت بر آربیتروم وان (Arbitrum One) و آربیتروم نووا (Arbitrum Nova) رای دهند.

آربیتروم وان و آربیتروم نووا شبکه‌هایی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تا با سرعت بیشتر و کارمزد کمتر در شبکه بلاکچین اتریوم به انجام تراکنش بپردازند.

به نظر می‌رسد ایردراپ توکن ARB آربیتروم به یک هدف جدید برای کلاهبرداران تبدیل شده است، و جامعه کریپتو درباره صدها کلاهبرداری فیشینگ با هدف فریب دادن کاربران رمزارز هشدار داده است.

این ایردراپ که در پستی در ۱۶ مارس توسط بنیاد آربیتروم اعلام شد، ۱۰ میلیارد توکن دولتی را از طریق ایردراپ ارسال می‌کند و به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد تغییرات کد رأی دهند. تاریخ این ایردراپ برای ۲۳ مارس تنظیم شده است.

متأسفانه، این توسعه منجر به بیش از چند تلاش کلاهبرداران برای راه‌اندازی ایردراپ‌های توکن جعلی با هدف سرقت وجوه از قربانیان این کلاهبرداری قبل از رویداد رسمی شده است.

شرکت امنیتی بلاک چین Redefine در پستی در ۱۹ مارس، اعلام کرد که وب‌سایتی را پیدا کرده که هویت یک وب‌سایت رسمی Arbitrum airdrop را جعل کرده است. این وب سایت از یک کاربر می‌خواهد که اجازه دسترسی به وجوه خود را بدهد، که احتمالاً منجر به تخلیه کیف پول این کاربر توسط کلاهبرداران می‌شود.

یکی دیگر از شرکت‌های امنیتی بلاک چین به نام CertiK، به یک حساب جعلی آربیتروم در توییتر با نام arbitrum_launch اشاره کرد که یک ایردراپ را تبلیغ می‌کند. این شرکت به کاربران هشدار داده است که با این حساب توییتر تعامل نداشته باشند.

به گفته u/CryptoMaximalist، یکی از کاربران سایت ردیت، یک حساب کاربری جعلی Arbitrum در توییتر پیدا شده که به وب‌سایت‌های جعلی Arbitrum لینک داده شده است. به همه کاربرها توصیه کرده‌اند که این حساب کاربری و سابقه کاربر را بررسی کنند.

هفته گذشته، ابزار ضد کلاهبرداری Web3 Scam Sniffer به دنبال‌کنندگان توییتر خود گفت که از زمان اعلام ایردراپ توکن تاکنون بیش از ۲۷۳ سایت فیشینگ مرتبط با آربیتروم را شناسایی کرده است که انتظار می‌رود این تعداد قبل از انتشار رسمی در ۲۳ مارس افزایش یابد.

شرکت تحلیلی بلاک چین Nansen، که به توسعه ضوابط آربیتروم کمک کرد، فاش کرد که از بیش از ۲/۳ میلیون کیف پولی که قبل از ۶ فوریه به زنجیره One آربیتروم متصل شده بودند، تنها ۶۲۵۱۴۳ کیف پول واجد شرایط ایردراپ هستند.

فهرست معیارهای لازم برای واجدین شرایط ایردراپ آربیتروم
فهرست معیارهای لازم برای واجدین شرایط ایردراپ آربیتروم – منبع: Nansen

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا