اخبار قانون‌گذاری

جلسات لابی‌های کریپتو برای رفع تحریم‌های غیرقانونی تورنادو کش

گروه‌های حامی Coin Center اعلام کردند که تحریم‌های وزارت خزانه‌هایی آمریکا غیرقانونی است.

 

انجمن بلاک چین و صندوق آموزش دیفای جدیدترین حامیان صنعت کریپتو هستند که از شکایت Coin Center علیه خزانه‌داری ایالات متحده به دلیل تحریم‌های «غیرقانونی» آن علیه تورنادو کش حمایت می‌کنند.

در دوم ژوئن، دو گروه حامی صنعت ارزهای دیجیتال، یک گزارش کوتاه در حمایت از Coin Center تشکیل دادند با این استدلال که لازم است تحریم‌های ایالات متحده علیه میکسر ارزهای دیجیتال لغو شود.

در بیانیه اول این دو گروه اعلام کردند: «امروز، من و همکارانم در BlockchainAssn و شرکایمان در fund_defi در حمایت از شکایت Coin Center علیه خزانه‌داری آمریکا و در مبارزه با تحریم‌های پروتکل نرم‌افزاری تورنادو کش تشکیل دادیم.

آنها تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری را بی‌سابقه و غیرقانونی خواندند و افزودند:

«تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا غیرقانونی است. این وزارت فاقد صلاحیت قانونی برای تحریم نرم‌افزارهایی مانند تورنادو کش است و صرف نظر از این موضوع، تصمیم وزارت خزانه‌داری هیچ دلالتی مبنی بر قانونی کردن تحریم‌ها ندارد.»

استدلال انجمن‌های حامی این است که تورنادو کش یک نرم‌افزار است و در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا دارای اختیار قانونی برای تحریم افراد یا اموال است، نمی‌تواند یک پروتکل غیرمتمرکز را تحریم کند.

آنها با این استدلال که «نرم‌افزار اصلی تورنادو کش متعلق به کسی نیست و نمی‌تواند باشد» مدعی شدند که این وزارت یک فرد را به عنوان مسئول این نرم‌افزار در نظر گرفته است تا مبنایی برای تحریم میکسر کریپتو داشته باشد.

وزارت خزارنه‌داری آمریکا با تحریم پروتکل نرم‌افزاری تورنادو کش، حق آزادی بیان و روند قانونی را نقض می‌کند.

افرادی که تصمیم دارند به صورت ناشناس در سخنرانی یا انجمن شرکت کنند، دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند و متوجه نشدند که چه زمانی دسترسی به دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.

طی این گزارش مشخص شد که استفاده بدخواهانه از این پروتکل برای پولشویی، عمدتاً توسط هکرهای وابسته به کره شمالی رخ داده، اما استفاده‌های دیگر از این پروتکل، از جمله برای افزایش حریم خصوصی در بلاک چین اتریوم نیز مشاهده شده است.

این گروه‌های حامی معتقد بودند که تحریم‌ها باید غیرقانونی اعلام شود و اجرای آنها باید به طور قانونی توسط دادگاه‌ها ممنوع شود.

این شکایت که در ماه سپتامبر ارائه شد، توسط صرافی رمزارز کوین بیس پشتیبانی می‌شود که خواستار ممنوعیت تحریم علیه میکسر ارزهای دیجیتال است.

با این حال، وزارت خزانه‌داری ادعا کرد که این میکسرهای ارزهای دیجیتال تهدیدی برای امنیت ملی هستند و و این موضوع بارها اتفاق افتاده که تورنادو کش موفق به کنترل و جلوگیری از پولشویی نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا