اخبار صرافی ها

صرافی غیر متمرکز تورچین؛ رتبه سوم و حجم معاملات هفتگی ۱.۸ میلیارد دلار

صرافی Thorchain در رتبه سوم از نظر حجم معاملات هفتگی قرار دارد.

 

هفته گذشته فعالیت‌های معاملاتی در صرافی غیرمتمرکز تورچین (Thorchain) به شدت افزایش پیدا کرد و به مبلغ ۱.۸۵۴ میلیارد دلار رسید. داده‌ها نشان می‌دهد که صرافی Thorchain بعد از پروتکل‌های محبوب Uniswap و Pancakeswap، سومین صرافی غیر متمرکز از نظر حجم معاملات است.

۲ درصد از معاملات جهانی بیت کوین در صرافی تورچین 

صرافی Thorchain در دنیای امور مالی غیر متمرکز به شدت توجه همه را به خود جلب کرده است. این صرافی در هسته خود یک زیرساخت زنجیره‌ای غیرمتمرکز است و کمک می‌کند که دارایی‌های بومی در شبکه‌های مختلف بلاک چین به راحتی تسویه شوند.

صرافی تورچین به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های بومی را بین زنجیره‌های پشتیبانی شده یا دارایی‌های سپرده گذاری مبادله کنند و بازدهی بیشتری از مبادلات خود به دست آورند. تورچین اولین بار توسط Cosmos SDK راه‌اندازی شد. Cosmos SDK یک ساختار و چهارچوب برای ساخت برنامه‌های بلاکچین در Golang است.

طبق آمار به دست آمده از سایت defillama.com، صرافی تورچین با مجموع ۱.۸۵۴ میلیارد دلار سومین صرافی غیرمتمرکز بزرگ این هفته است. در این میان، صرافی یونی سواب ۱۲.۰۲۱ میلیارد دلار و صرافی Pancakeswap حدود ۲.۹۷۴ میلیارد دلار سرمایه دارد.

اگر بخواهیم از نظر حجمی بررسی کنیم، صرافی Uniswap به ۱.۷۶۷ تریلیون دلار و صرافی Pancakeswap به ۶۲۶.۵۲ میلیارد دلار رسید. از طرفی، حجم معاملات کلی تورچین ۱۲.۴۲۶ میلیارد دلار است و این مبلغ نسبت به حجم صرافی Trader Joe با مبلغ ۸۶.۲۷۸ و صرافی Raydium با حجم ۵۳.۶۹۷ میلیارد دلار در رتبه کمتری قرار دارد.

تورچین در میان ۱۰ صرافی غیرمتمرکز برتر با افزایش ۱۴۴ درصدی بیشترین درصد افزایش هفته به هفته را تجربه کرد. صرافی Uniswap در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶۱۹ میلیارد دلار، صرافی Pancakeswap ۴۴۴.۹ میلیون دلار و صرافی Thorchain تقریباً ۲۶۳.۹۷ میلیون دلار به دست آورد.

صرافی تورچین در حال حاضر از ۱۷ جفت ارز معاملاتی پشتیبانی می‌کند که BTC/RUNE به عنوان جفت ارز برتر این آخر هفته است. همچنین، تورچین از توکن بومی خود، RUNE، برای تسویه، کنترل و پیوند نود استفاده می‌کند. 

اریک وورهیس، بنیانگذار Shapeshift، در ۱۶ نوامبر پستی درباره افزایش حجم معاملات بیت کوین صرافی Thorchain منتشر کرد. وورهیس بارها این موضوع را در پلتفرم رسانه اجتماعی X به اشتراک گذاشت. او بر این باور است که: «دو درصد از معاملات نقدی بیت کوین دیگر توسط واسطه‌های متمرکز انجام نمی‌شود و ساتوشی به این موضوع افتخار خواهد کرد.»

البته در این میان، صرافی تورچین از چالش‌های زیادی عبور کرد به ویژه زمانی که هکر FTX میلیون‌ها دلار از طریق Thorswap جابجا کرد. البته Thorswap عملیات خود را در هفته بعد از این اتفاق متوقف کرد و اصلاحاتی برای مهار معاملات غیرقانونی ارائه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا