اخبار بیت کوین

اولین ETF بیتکوین با مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار

حجم معاملات BITO در حدود ۲/۵ میلیارد دلار است

 

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای etf بیت کوین بالاست. داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیتکوین (ETF) و سایر منابع به رکورد هفتگی نزدیک می‌شوند.

حجم معاملات BITO در حدود ۲/۵ میلیارد دلار است

اخیراً اخباری مبنی بر صدور مجوز ایالات متحده برای معامله ETF بیتکوین منتشر شد و این خبر نه تنها بر عملکرد قیمت بیتکوین بلکه بر اکوسیستم پیرامون آن نیز تاثیر بسزایی داشت.

علاوه بر صرافی‌ها و شرکت‌های ماینینگ، گزینه‌های سرمایه‌گذاری نهادی نیز شاهد افزایش مجدد تقاضا بودند.

همانطور که اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ اشاره کرد، در حال حاضر حداقل دو ETF معروف در هفته معاملاتی نزدیک به ۲۷ اکتبر شاهد حجم قابل توجهی از معاملات بودند. از جمله این ارزها ProShares Bitcoin Strategy ETF یا BITO بود و اولین ETF مبتنی بر معاملات آتی در سال ۲۰۲۱ است که در ایالات متحده چراغ سبز دریافت کرد.

بالچوناس در بخشی از تفسیر X (توییتر سابق) نوشت: «BITO هفته گذشته ۱/۷ میلیارد دلار معامله شد و این دومین هفته بزرگ بعد از هفته اول است.»

وی خاطرنشان کرد که ارزش بیتکوین تراست به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار رسید و این موضوع به کاهش تخفیف آن تا قیمت نقدی بیتکوین و پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کمک کرد. وی در پایان گفت: «این مبلغ ۲/۵ میلیارد دلار است و این یعنی یک درصد بالا در میان ETFها. تصور ما این است که بعید است ETFهای اسپات در روز اول رکورد بزنند، اما واضح است که مخاطبانی وجود دارد.»

دیگران نیز این داده‌ها را دریافت کردند. ویلیام کلمنته، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی رمز ارز Reflexivity، تجارت ETF را به عنوان «بازگشت غرورآمیز» توصیف کرد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، GBTC در ماه‌های اخیر بازگشت قابل توجهی داشته و این روند قیمت قبل از افزایش ۱۵ درصدی جفت ارز BTC/USD در هفته گذشته اتفاق افتاد.

در مسیر تبدیل GBTC به یک ETF اسپات، پیرروزی‌های قانونی شکل گرفت و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه شد. به علاوه محصول Grayscale اکنون با قیمت سهام ضمنی معامله می‌شود که فقط ۱۳/۱ کمتر از قیمت نقدی بیت کوین است.

بر اساس داده‌های منبع نظارتی CoinGlass، این کمترین میزان قیمت از نوامبر ۲۰۲۱ است و بیتکوین در آن زمان در بالاترین سطح خود قرار داشت.

با وجود این، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ARK Invest همگام با افزایش قیمت سهام دارایی‌های GBTC خود را کاهش داد.

در حالی که خود ARK قصد دارد یک ETF بیتکوین را راه‌اندازی کند، GBTC اکنون ۱۰/۲۴ از ETF اینترنت نسل بعدی ARK را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا