اخبار قانون‌گذاری

آیا جروم پاول به دنبال افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکاست؟

فعالان بازار در انتظار جهت‌گیری آینده سیاست مالی بانک مرکزی ایالات متحده


جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو) ایالات متحده در سخنرانی اصلی خود در سمپوزیوم جکسون هول فدرال رزرو در کانزاس اعلام کرد: «سیاست‌های مالی محدودکننده تا زمانی که تورم به طور پایدار کاهش یابد، ضروری خواهد بود.»

پاول گفت که بانک مرکزی آماده است در صورت لزوم نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد، هرچند در این مسیر با دقت پیش خواهد رفت.

قیمت بیتکوین (BTC) در ابتدا با توجه به اظهارات پاول چند دلار روند نزولی به خود گرفت، اما از آن زمان به ۲۶۲۰۰ دلار رسیده است. با توجه به شیب نزولی قیمت بیتکوین در روزهای منتهی به رویداد جکسون هول، شاید این حرکت تعجب‌آور نباشد، چرا که تریدرها پیش‌بینی می‌کردند که تمرکز پاول بر بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ادامه پیدا کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، فعالان بازار احتمال افزایش ۲۰ درصدی دیگر نرخ بهره را در نشست سپتامبر بانک مرکزی، تقریباً مشابه بازه زمانی قبل از سخنرانی پاول، پیش‌بینی می‌کنند.

بررسی بازارهای سنتی نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام ایالات متحده حدود ۰/۵ درصد افزایش یافته‌اند. بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله در نزدیکی بالاترین رقم ۱۶ سال اخیر یعنی ۴/۲۲ درصد اندکی تغییر پیدا کرده است. همچنین شاخص دلار آمریکا و قیمت طلا نیز تغییرات کمی در این جلسه تجربه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا