اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل تکنیکال

افزایش قیمت یک روزه بیت کوین: تزریق USDC به بازار یا تله خرسی؟

بیت کوین در ۱۶ فوریه به بالاترین سطح شش ماهه ۲۴۸۰۰ دلار رسید و افزایش ۱۵ درصدی را برای خود ثبت کرد.

طرفداران بیت کوین این افزایش قیمت را شروع یک روند صعودی دیگر نامیدند، در حالی که تعدادی دیگر از تحلیلگران معتقدند که این یک تله خرسی است.

بیت کوین در ۱۶ فوریه به بالاترین سطح شش ماهه ۲۴۸۰۰ دلار رسید و افزایش ۱۵ درصدی را برای خود ثبت کرد.

افزایش یک روزه قیمت بیت کوین بسیاری را غافلگیر کرد، چرا که فوریه از نظر تاریخی برای ارزهای دیجیتال پرطرفدار روند نزولی داشته. قیمت بیت کوین در یک روز ۱۸۲۰ دلار افزایش یافت و بزرگترین روز سبز را در شش ماه گذشته، برای ارزهای دیجیتال برتر در جدول رقم زد.

چارت قیمت یک روزه بیت کوین
چارت قیمت یک روزه بیت کوین – منبع: TradingView

بسیاری از مردم افزایش قیمت بیت کوین را به عوامل متعددی از جمله افزایش ارزش دلار و کاهش تورم نسبت می‌دهند. داده‌ها نشان می‌دهند که حرکت قیمت فعلی به صندوقی می‌رسد که در ۱۰ فوریه شروع به ریختن پول به بازار ارزهای دیجیتال کرد.

بر اساس داده‌های Lookonchain، نزدیک به ۱/۶ میلیارد دلار سرمایه نهادی در شش روز گذشته به بازار ارزهای دیجیتال سرازیر شده است. بیشتر ۱/۶ میلیارد دلار از طریق استیبل کوین‌ها، به ویژه کوین USD صادر شده توسط Circle سرازیر شد. صاحب صندوق ابتدا USDC خود را از Circle برداشت و سپس آن را به صرافی‌های مختلف ارسال کرد.

برداشت USDC از Circle
لیست برداشت USDC از Circle – منبع: Lookonchain

سه کیف پول قابل توجه وجود داشت که وجوه آنها از Circle به صرافی‌های مختلف ردیابی می‌شد. اول، یک آدرس کیف پول که با کد 0x308F شروع می‌شود، ۱۵۵ میلیون USDC را از Circle برداشت و از ۱۰ فوریه به صرافی‌ها منتقل کرد. آدرس کیف دوم که با کد 0xad6e شروع می‌شود، ۳۹۷ میلیون USDC را از Circle برداشت و به صرافی‌های مختلف ارسال کرد. و سومی، کیف پولی که با کد 0x3356 شروع می‌شد، ۹۵۳/۶ میلیون USDC را از Circle برداشت و تقریباً در همان زمان به صرافی‌ها منتقل کرد.

کیف‌های پول وجوه را از Circle به صرافی‌ها منتقل می‌کنند
کیف‌های پول وجوه را از Circle به صرافی‌ها منتقل می‌کنند – منبع: Lookonchain

افزایش قیمت بیت کوین تنها چند روز پس از این موضوع رخ داد که این رمزارز برای اولین بار در تاریخ رکورد نرخ هفتگی خود را شکست. زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت یک دارایی، معمولاً ۵۰ روزه، از میانگین متحرک بلندمدت آن، معمولاً ۲۰۰ روزه، عبور می‌کند، صلیب مرگ در نمودار ظاهر می‌شود. 

جامعه طرفداران کریپتو واکنش متفاوتی نشان داد و طرفداران بیت کوین آن را شروع یک روند صعودی دیگر نامیدند. Samson Mow در مورد افزایش قیمت اظهار داشت: «قیمت بیت کوین هنوز زیر میانگین متحرک بلندمدت ۲۰۰ هفته‌ای است که رقم آن ۲۵ هزار است. معامله بیت کوین زیر قیمت این میانگین خلاف قاعده است. در هر یک از چرخه‌های اصلی بازار، قیمت بیت کوین از نظر تاریخی در حدود میانگین متحرک بلندمدت ۲۰۰ هفته‌ای پایین می‌آید.»

برخی دیگر افزایش قیمت اخیر را یک تله خرسی خواندند و در عین حال هشدار دادند که بازیکنان بزرگ در حال نقد کردن سرمایه خود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا