اخبار قانون‌گذاری

گری اسکیل از برنامه ETF فیوچرز اتریوم صرف‌نظر می‌کند

با وجود شروع پرونده SEC آمریکا درمورد ETF اسپات اتریوم، گری اسکیل از تصمیم خود برای راه‌اندازی این صندوق منصرف شد.

 

گری اسکیل طی یک حرکت غافلگیرکننده، برنامه 19b-4 خود را که برای صندوق معاملات فیوچرز اتریوم تهیه شده بود، تنها سه هفته قبل از اینکه ناظر اوراق بهادار مجبور به تصمیم‌گیری در مورد آن شود، لغو کرد.

مدیر دارایی ارزهای دیجیتال در ۷ می، اخطاری مبنی بر خروج صندوق ETF فیوچرز اتریوم گری اسکیل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد.

اخطاریه گری اسکیل مبنی بر لغو درخواست ETF اسپات اتریوم
اخطاریه گری اسکیل مبنی بر لغو درخواست ETF اسپات اتریوم – منبع: SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار بود در ۳۰ می، تصمیم نهایی را در مورد ETF فیوچرز اتریوم گری اسکیل بگیرد.

گری اسکیل، در ابتدا برنامه 19b-4 را در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت کرد که در صورت تایید، در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست می‌شد.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF، در ابتدا معتقد بود که گری اسکیل قصد دارد به طور استراتژیک از ETF فیوچرز اتریوم خود بعنوان «اسب تروآ» استفاده کند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار را مجبور به تأیید ETF اسپات اتر خود کند. اما درباره کناره‌گیری در حال حاضر گری اسکیل، دچار ابهام شده است.

برای چندین ماه، سیفارت و اریک بالچوناس، ۲۵ درصد احتمال می‌دادند که ETF اسپات‌ اتریوم در ۲۳ می تأیید شود.

با این حال نظرات گری جنسلر، رئیس SEC، در مصاحبه‌ای در ۷ می با CNBC نشان می‌دهد که SEC هنوز در حال بررسی تصمیم خود در مورد ETFهای اتریوم است.

SEC باید تصمیم خود را در مورد درخواست VanEck در ۲۳ می اتخاذ کند، در حالی که مهلت نهایی ARK 21Shares و Hashdex در ۲۴ و ۳۰ می است.

آخرین مهلت برای برنامه‌های ETF اسپات اتریوم
آخرین مهلت برای برنامه‌های ETF اسپات اتریوم – منبع: جیمز سیفارت

درخواست‌های Grayscale، Invesco Galaxy، BlackRock و Fidelity باید در ژوئن، ژوئیه و آگوست انجام شوند. با این حال، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که ناظر اوراق بهادار در مورد همه یا اکثر متقاضیان به همان شیوه‌ ETF بیتکوین تصمیم بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا