اخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار تحلیلی

معیارهای کلیدی نشان می‌دهد که معامله‌گران رمزارز از بیت کوین به اتریوم روی آورده‌اند

معاملات فیوچرز CME نشان می‌دهد که سرمایه افراد با سرعت بیشتری نسبت به بیت کوین به اتریوم منتقل می‌شود.

 

معیارهای بازار فیوچرز و options نشان می‌دهد که بازیگران بخش مالی سنتی و فعالان سطح بالای بازار ممکن است به زودی سرمایه خود را از بیتکوین به اتریوم تبدیل کنند.

  • معاملات فیوچرز CME نشان می‌دهد که سرمایه افراد با سرعت بیشتری نسبت به بیت کوین به اتریوم منتقل می‌شود.
  • گزینه‌های فهرست‌شده در Deribit، تقویت سوگیری برای تمایل افراد به اتریوم را پیشنهاد می‌کنند.

معیارهای بازار مشتقات کلیدی نشان می‌دهد که معامله‌گران سطح بالای بازار توجه خود را از پیشروی اخیر بازار یعنی بیت کوین (BTC) به اتریوم (ETH) معطوف کرده‌اند که به عملکرد بهتر توکن بومی اتریوم در هفته‌های آینده اشاره دارد.

بیتکوین در این بازه زمانی سه‌ماهه بیش از ۶۰ درصد رشد کرده است، در حالی که اتریوم٬ ارز ضدتورم با جذابیت اوراق قرضه و برچسب مطابق با ESG، با رشد ۳۵ درصدی مواجه شده است. شکاف عملکرد در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر حتی بیشتر می‌شود، به طوری که بیت‌کوین با ۱۶۳ درصد رشد در مقابل اتریوم با ۸۹ درصد رشد قرار دارد.

این شکاف ممکن است باریک‌تر شود چرا که سرمایه در حال حاضر سریعتر از بیتکوین به معاملات فیوچرز اتریوم سرازیر می‌شود. بر اساس داده‌های Velo، سود باز فرضی یا ارزش دلار قفل شده در قرارداد فیوچرز اتریوم با تسویه نقدی بورس کالای شیکاگو، در پنج روز گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۷۱۱ میلیون دلار رسیده است و بر اساس داده‌های Velo، از رشد ۱۹ درصدی بیتکوین به ۴/۹ میلیارد دلار عبور کرده است. اندازه قرارداد آتی استاندارد ETH CME روی رقم ۵۰ اتریوم درنظر گرفته شده٬ در حالی که برای همتای آن ۵ بیتکوین است.

اسپرد مثبت بین قیمت‌گذاری برای اتریوم و معاملات فیوچرز بیتکوین CME نیز همین را نشان می‌دهد. طبق تحقیقات انعکاسی، حق بیمه در معاملات فیوچرز اتریوم نسبت به قیمت شاخص اسپات ۵ درصد بیشتر از بیتکوین در اوایل این هفته بود.

مبنای معاملات فیوچرز (که نشان دهنده تفاوت بین قیمت اسپات و فیوچرز است) برای اتریوم در CME اکنون با ۵ درصد حق بیمه نسبت به بیتکوین معامله می‌شود که اکنون بیش از ۲۰ درصد است. CME پس از عقب افتادن در حرکت اولیه نسبت به بیتکوین، اکنون شروع به افزایش کرده است.

شاید برای اعلام قطعی این موضوع خیلی زود باشد، اما به نظر می‌رسد که روند بازار سنتی پس از دو ماه شروع به چرخش به سمت ETF اتریوم تغییر جهت دهد.

شاخص CME سالانه اتریوم به اسپرت مثبت بین قیمت‌های فیوچرز و اسپات اشاره دارد
شاخص CME سالانه اتریوم به اسپرت مثبت بین قیمت‌های فیوچرز و اسپات اشاره دارد – منبع: Velo Data

در همین حال، در بازار options فهرست شده در Deribit، به نظر می‌رسد معامله‌گران خرید اتریوم و فروش بیتکوین را آغاز کرده‌آند. وضعیت خرید در میان معامله‌گران به طور ضمنی در بازار صعودی است، در حالی که وضعیت فروش نزولی دیده می‌شود.

بر اساس آمار Amberdata، منحنی یک ماهه نسبت خرید/فروش اتریوم٬ که فاصله بین اسپرد حق بیمه نوسان ضمنی یا تقاضا برای خرید و اختیار خرید را که در چهار هفته منقضی می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند، در این ماه به بیش از ۴ درصد افزایش یافته است که نشانه‌ای از تقویت سوگیری معامله‌گران به خرید است. در همین حال، همین آمار مربوط به همین منحنی برای بیتکوین از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش یافته است، که نشان می‌دهد معامله‌گران بیشتر از خرید بیتکوین به فروش این ارز دیجیتال تمایل دارند.

شاید این رویداد فرصتی باشد تا بیتکوین نفسی تازه کند و به اتریوم اجازه دهد تا در هفته‌های آینده بازی را به دست بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا