اخبار بین الملل

برنده مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ کیست؟

مبارزه به سبک شیرماهی یا جوجیتسوی برزیلی؟

 

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر، در پاسخ به مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک اعلام کرد که برای مبارزه در قفس با او در لاس وگاس آماده است. این چالش زمانی مطرح شد که مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه بلاکچین درباره ساخت اپلیکیشن رقیب توییتر از سوی متا مطلبی را منتشر کرد. 

در حالی که ایلان ماسک با ۱۸۶ سانتی‌متر قد از مزیت فیزیک بزرگتر برخوردار است، ۹ ماه است که مارک زاکربرگ جوجیتسو برزیلی تمرین می‌کند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا، در یک مسابقه پیشنهادی با مالک توییتر و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، به عنوان یکی از محبوب‌ترین افراد برای مبارزه با او انتخاب شد.

کمی پس از انتشار این چالش هنرهای رزمی توسط ماسک، شرکت‌های شرط‌بندی ورزشی و بنگاه‌های بخت‌آزمایی روی این مسابقه شرطبندی کردند.

به گفته Oddspedia، یک پلتفرم شرط‌بندی ورزشی که شرطبندی‌ها را بررسی می‌کند، اگر این مبارزه واقعاً رخ دهد، زاکربرگ با مهارت جوجیتسوی برزیلی ۷۷ درصد شانس برنده شدن در مبارزه را دارد.

در صورتی که زاکربرگ برنده این مبارزه باشد، به ازای هر یک دلار شرط‌بندی روی مارک زاکربرگ، ۱/۲۰ دلار، و به ازای شرط‌بندی روی ایلان ماسک در صورت برنده شدن تا ۴ دلار پرداخت می‌شود.

شانس بالای مارک زاکربرگ برای شکست ایلان ماسک
شانس بالای مارک زاکربرگ برای شکست ایلان ماسک – منبع: Oddspedia

زاکربرگ ۱۷۰ سانتی‌متری، از سپتامبر به‌طور رسمی تمرین جوجیتسو را آغاز کرده است. در ماه مه، او موفق شد در دو تورنمنت جوجیتسو در بخش سبک وزن کمربند سفید، مقام اول و دوم را کسب کند.

پیشرفت او واکنش‌های مثبتی را از سوی برخی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در مسابقات قهرمانی Ultimate Fighting، از جمله دانا وایت، رئیس UFC و قهرمان سابق سبک‌وزن، کانر مک گرگور، برانگیخت. چندین ویدیو از مارک زاکربرگ در حال تمرین و آموزش جوجیتسو دیده می‌شود.

از سوی دیگر، نمی‌توان فاکتور فیزیک بزرگ‌تر ماسک را نادیده گرفت. با این حال، ایلان ماسک اخیراً گفته است که پیش از این در آفریقای جنوبی، جایی که در آن بزرگ شده، در «دعواهای خیابانی واقعی» شرکت می‌کرد.

ماسک در ۲۲ ژوئن در توییتی به شوخی نوشت: «من یک حرکت عالی بلدم که اسم آن را «شیرماهی» می‌گذارم. در این حرکت روی حریفم دراز می‌کشم و هیچ کاری نمی‌کنم.

صحبت از مبارزه فیزیکی بین ماسک و زاکربرگ برای اولین بار در ۲۱ ژوئن مطرح شد، زمانی که ماسک اعلام کرد که مایل است در یک قفس با موسس متا مبارزه کند.

کمی پس از این توییت، زاکربرگ در اینستاگرام خود اینگونه پاسخ داد که «لوکیشن را برایم بفرست». پیش از این خابیب نورماگومدوف قهرمان سابق سبک‌وزن UFC از این جمله استفاده کرده بود!

پاسخ زاکربرگ در اینستاگرام به توییت ماسک
پاسخ زاکربرگ در اینستاگرام به توییت ماسک – منبع: The Verge

علیرغم هیجان بالایی که این خبر به‌وجود آورده، بسیاری انتظار ندارند که این مبارزه واقعاً اتفاق بیفتد، اگرچه این اولین بار نیست که ماسک و زاکربرگ با هم درگیر می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷، میلیاردرها درگیر بحث داغی در مورد هوش مصنوعی و پیامدهای آینده آن شدند.

گزارش شده است که زاکربرگ با دیدگاهی خوش‌بینانه‌تر، کسانی را که معتقدند هوش مصنوعی پتانسیل عملی‌کردن وقایعی را که می‌تواند منجر به انقراض انسان شود و یا به طور کامل به زندگی در زمین پایان دهد، مخاطب قرار داد.

ماسک در پاسخ به او گفت: «من با مارک در این مورد صحبت کردم. درک او از این موضوع بسیار محدود است.»

تصور شما از این مبارزه چیست؟ چه کسی برنده این مبارزه در قفس خواهد بود؟ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا